مدیرعامل شبکه ملی معلولان جسمی حرکتی کشور مطرح کرد؛

نباید نگاه‌ها به سازمان بهزیستی سیاسی باشد

تهران (پانا) - مدیرعامل شبکه ملی معلولان جسمی حرکتی کشور گفت نباید نگاه دولتمردان و مسئولان به سازمان‌ بهزیستی، نگاهی سیاسی باشد زیرا در این صورت هیچ موفقیتی حاصل نخواهد شد.

کد مطلب: ۱۵۰۰۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
نباید نگاه‌ها به سازمان بهزیستی سیاسی باشد

اکبر حسینی، مدیرعامل شبکه ملی معلولان جسمی حرکتی کشور در گفت‌وگو با پانا درباره ویژگی‌ها و خصوصیات رئیس سازمان بهزیستی، اظهار کرد: «نباید نگاه دولتمردان و مسئولان به سازمان‌بهزیستی، نگاهی سیاسی باشد زیرا در این صورت هیچ موفقیتی حاصل نخواهد شد. رئیس سازمان نباید برای حفظ موقعیت خود فعالیت کند بلکه باید نگاه کارشناسانه داشته باشد.»

وی افزود: «تخصص بسیار مهم است. فردی که به این سمت منصوب می‌شود باید دارای سواد و تخصص باشد. مثلا صرف پزشک‌بودن رئیس سازمان کافی نیست بلکه باید شخصی مدیر انتخاب شود. بهزیستی یک سازمان حمایتی بوده و سازمان سیاسی نیست در نتیجه باید تمامی فعالیت‌های خود را بر این مبنا پایه‌گذاری کند.»

حسینی درباره اینکه رئیس این سازمان باید از بدنه بهزیستی باشد یا خیر، اظهار کرد: «این موضوع که رئیس سازمان از بدنه خود بهزیستی باشد یا خیر فرقی ندارد؛ مهم این است که شخصی انتخاب شود که توانایی مدیریت در این حوزه را داشته باشد. سازمان بهزیستی باید به نحوی باشد که مردم بتوانند از آن انتقاد کنند و با سازمان ارتباط مستقیم داشته باشند.»

مدیرعامل شبکه ملی معلولان جسمی حرکتی کشور  بیان کرد: «رئیس سازمان باید در حوزه سالمندی، معلولان و آسیب‌های اجتماعی تخصص داشته باشد. همچنین سازمان بهزیستی نیازمند مدیری متعهد و آشنا با معضلات اجتماعی است. چنین شخصی باید با معضلات مختلفی مانند زنان بد سرپرست و... آشنا باشد. همچنین باید شیرخوارگاه‌ها را بشناسد.»

حسینی افزود: «علاوه بر این مسائل باید فرهنگ‌سازی در زمینه بهتر زیستن صورت پذیرد. علاوه بر این باید زمینه‌ای فراهم شود تا بتوان بررسی کرد علت ترک تحصیل کودکان معلول چه بوده و آن را برطرف کنیم.»

وی بیان کرد: «علاوه بر تمامی این مشکلات ریشه‌ای، مشکلات معیشتی نیز وجود دارد. مثلا یک فرد معلول که می‌خواهد برای خود سمعک تهیه کرده یا سمعک قدیمی خود را متناسب با علم روز تغییر دهد، توانایی مالی ندارد. در مجموع شخصی که رئیس سازمان بهزیستی می‌شود، باید نسبت به تمامی مسائل این حوزه اشراف داشته باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار