آغاز چهارمین دوره آموزشی بدو خدمت محیط‌بانی در سال جاری

تهران (پانا)‌ - چهارمین دوره آموزشی بدو خدمت محیط‌بانان طی سال جاری در مرکز آموزش محیط‌زیست و تربیت محیط‌بان کرج آغاز شد.

کد مطلب: ۱۵۰۰۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز چهارمین دوره آموزشی بدو خدمت محیط‌بانی در سال جاری

چهارمین دوره آموزشی بدو خدمت محیط‌بانان از روز شنبه (۱۶ شهریورماه)  به مدت یک هفته با حضور ۸۰ نفر از محیط‌بانان سراسر کشور در مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان کرج آغاز شده است.

ابوالقاسم موسوی - رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان - در آیین افتتاح این دوره آموزشی، ضمن تشریح ابعاد مختلف شغل محیط‌بانی ابراز امیدواری کرد که با ارائه آموزش‌های متناسب با وظایف و مأموریت‌های مأموران اجرایی محیط‌ زیست در حوزه‌های مختلف انتظامی، حقوقی - قضائی و تخصصی محیط‌ زیست موجبات ارتقای عملکردی این حوزه حساس و مهم سازمان فراهم شود.

وی با اشاره به چگونگی احیای مرکز آموزش محیط‌زیست و تربیت محیط‌بان برای برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی ضمن خدمت از  همکاری مجدانه یگان حفاظت سازمان و اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز در این زمینه قدردانی کرد.

موسوی با بیان برخی خاطرات از نحوه خدمتی مشقت‌بار محیط‌بانان پیشکسوت و رشادت‌ها و ایثارگری‌های انجام شده در حفظ انفال الهی و شهادت تعدادی از محیط‌بانان در این راه مقدس، محیط‌بانان را وارث آن شهیدان دانست و بر اهمیت شناخت بیشتر وظایف و مأموریت‌ها و ضرورت توسعه فردی و تعالی سازمانی تأکید کرد.

رئیس مرکز آموزش محیط‌زیست و تربیت محیط‌بان همچنین با تشریح روند فعالیت هنرستان‌های محیط‌بانی و سه سال آموزش تئوری و میدانی هنرجویان در زمینه محیط‌ زیست به‌ویژه شغل محیط‌بانی، جذب فارغ‌التحصیلان دیپلم محیط‌بانی و امریه آن‌ها را به عنوان مهم‌ترین مسیر جذب محیط‌بان در آینده نزدیک برشمرد و ابراز امیدواری کرد که بخشی از بدنه کارشناسی سازمان نیز در آینده با برنامه‌ریزی دقیق‌ از محل ارتقای محیط‌بانان باتجربه و دارای مدارک علمی مرتبط تأمین شود. 

همچنین در این مراسم جانشین فرماندهی یگان حفاظت سازمان محیط زیست با بیان برخی اقدامات سازمان در زمینه حل مشکلات محیط‌بانان، به تشریح برنامه‌های آتی یگان حفاظت در این زمینه پرداخت و از زحمات مرکز آموزش محیط‌زیست و تربیت محیط‌بان در برگزاری منظم و مستمر دوره های آموزشی قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، در سال جاری چهار دوره آموزشی محیط‌بانی بدو خدمت در مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان کرج برگزار شده که طی آن ۳۶۴  نفر محیط‌بان تحت آموزش قرار گرفته‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار