رئیس سابق دبیرخانه ستاد هماهنگی و مناسب‌سازی سازمان بهزیستی مطرح کرد؛

سازمان بهزیستی نیازمند مدیری جوان پیگیر و با صبر زیاد است

تهران (پانا) - رئیس سابق دبیرخانه ستاد هماهنگی و مناسب‌سازی سازمان بهزیستی گفت این سازمان نیازمند مدیری جوان، پیگیر و با صبر زیاد است که ارتباط خوبی با جامعه معلولان و همچنین دولتمردان داشته باشد.

کد مطلب: ۱۴۹۹۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
سازمان بهزیستی نیازمند مدیری جوان پیگیر و با صبر زیاد است

ابراهیم کاظمی مومن سرایی، رئیس سابق دبیرخانه ستاد هماهنگی و مناسب‌سازی سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «سازمان بهزیستی بزرگترین سازمان اجتماعی کشور است که بحث‌های مختلفی در حیطه کاری این سازمان قرار دارد. یکی از پر رنگ‌ترین حوزه‌ها، خدمت‌رسانی به جامعه معلولان است؛ البته این سازمان شرح وظایف گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف دارد.»

وی افزود: «مثلا از حوزه توان‌بخشی تا حوزه مربوط به جامعه هدف یعنی معلولان جزو ماموریت‌های تعریف شده برای سازمان است. همچنین رسیدگی به مسائل اجتماعی کشور، مباحث مرتبط با پیشگیری از معلولیت که مباحثی بسیار مهم است، موضوع اعتیاد و مراکز ترک اعتیاد، رسیدگی به امور سالمندان و همچنین برخی مباحث مربوط اشتغال نیز جزو بخش‌هایی است که سازمان آن‌ها را بررسی می‌کند.»

کاظمی با بیان اینکه چنین مجموعه‌ گسترد‌ه‌ای نیازمند رئیسی است که بتواند اشراف کامل بر موضوعات و ماموریت‌های تعریف شده داشته باشد، گفت: «کسی که در راس این سازمان قرار می‌گیرد باید بحث معلولیت و پیشگیری از آن را درک کند و بتواند برای این موضوع برنامه‌ای مناسب داشته باشد. باید با  درک درست از جامع معلولان اقدام به برنامه‌ریزی برای بهترشدن شرایط کرد.»

کاظمی بیان کرد: «شاید به نظر برسد تعداد افراد دارای معلولیت در جامعه کم است اما بحث اصلی این است که با کمبود امکانات برای حضور آن‌ها در جامعه مواجهیم. علاوه بر این هزینه زندگی فرد معلول در جامعه بسیار بالا است به نحوی که قیمت یک ویلچر به 50 میلیون تومان هم می‌رسد.»

این کارشناس با تاکید بر اینکه باید یک شخص جوان، پیگیر و دردکشیده باید در این حوزه فعالیت کند، عنوان کرد: «حتی می‌توان رئیس سازمان را از جامعه معلولان انتخاب کرد. در بین افراد دارای معلولیت کسانی وجود دارند مدارج عالیه را طی کرده‌اند و نسبت به مشکلات و معضلات این بخش، آگاهی دارند.»

کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: «سازمان بهزیستی با توجه به موارد گفته شده نیازمند مدیری جوان، پیگیر و با صبر زیاد است که ارتباط خوبی با جامعه معلولان و همچنین دولتمردان داشته باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار