هوای تهران برای گروه‌های حساس آلوده است

تهران (پانا)- بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوای تهران، جمعه ۱۶ شهریور روی عدد ۱۰۷ و در وضع ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

کد مطلب: ۱۴۹۹۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
هوای تهران برای گروه‌های حساس آلوده است

بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوای تهران، امروز جمعه ۱۶ شهریور روی عدد ۱۰۷ و در وضع ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. در ۲۴ ساعت گذشته نیز شاخص کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۱۱۳ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

براساس اطلاعات موجود از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران، اکنون در ایستگاه‌های فرمانداری شهرری و شهرداری در منطقه ۲۰ هوا، شریف در منطقه ۲، پارک شکوفه در منطقه ۱۴، پارک سلامت در منطقه ۱۷ و شهرداری منطقه ۱۵ در وضع قرمز و ناسالم برای همه افراد و در ۱۰ ایستگاه هوا در وضع نارنجی و آلوده برای گروه‌های حساس قرار دارد.

در این شرایط کارشناسان به بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و بانوان باردار توصیه می‌کنند از تردد غیرضروری در شهر خودداری کنند. از دیگر افراد نیز خواسته شده در فضای باز ورزش نکنند.در ایستگاه‌های پونک در منطقه ۵، تربیت مدرس در منطقه ۶ و سرخه حصار در منطقه ۱۳ هوا پاک است و در دیگر مناطق هوا در شرایط قابل قبول و سالم قرار دارد.

شهروندان تهرانی از ابتدای امسال تاکنون پنچ روز هوای پاک، ۱۱۰ روز هوای سالم، ۵۳ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز هم هوای ناسالم برای همه گروه‌های سنی را گذرانده‌اند.شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار