امکان احراز الکترونیک هویت مراجعان به شهرداری تهران

تهران (پانا)‌ - با موفقیت پروژه هویت دیجیتال ایرانیان موسوم به سامانه هدا، نهادها و سازمان‌های مختلفی برای بهره مندی از این دستاورد فناورانه اقدام کرده‌اند. در جدیدترین مورد، شهرداری تهران ضمن انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان ثبت احوال کشور، متقاضی احراز هویت الکترونیک مراجعین خود با این سامانه شده است.

کد مطلب: ۱۴۹۸۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
امکان احراز الکترونیک هویت مراجعان به شهرداری تهران

اخیرا تفاهم نامه‌ای میان این سازمان و شهرداری تهران منعقد شده است که بر اساس آن شهرداری پایتخت می‌تواند با استفاده از «سامانه هدا» سازمان ثبت احوال کشور، نسبت به احراز هویت مراجعین خود اقدام کند.

بر اساس این تفاهم نامه دوجانبه، از سال جاری امکان بهره برداری از سامانه استعلام الکترونیک هویت انفرادی، استعلام نشانی محل سکونت افراد و سرویس های سببی و نسبی سازمان ثبت احوال کشور برای شهرداری تهران فراهم شده است.

همچنین ارائه و تبادل اطلاعات در رابطه با توسعه و تکمیل GIS جمعیتی بر اساس مبادله اطلاعات خانوار در چارچوب قوانین و مقررات کشور میسر شده است.

بر این اساس تمامی نهادها و سازمان‌ها و کسب و کارهای اینترنتی می‌توانند جهت احراز هویت متقن و دقیق مشتریان خود از سامانه احراز هویت سازمان ثبت احوال کشور بهره برداری کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، سامانه احراز هویت ایرانیان موسوم به هدا با هدف تسهیل دسترسی نهادهای عمومی و خصوصی برای احراز هویت شهروندان راه اندازی شده است تا در مواقع لزوم بدون نیاز به ارائه مدارک فیزیکی اعم از شناسنامه و کارت ملی، فرآیند احراز هویت مراجعان در کمال سرعت و اتقان انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار