یک حقوقدان مطرح کرد؛

ذات رمزارزها بر اساس محاسبات الگوریتم است و نمی‌توان نظارتی دقیق روی بازار آن‌ها داشت

تهران (پانا) – یک حقوقدان معتقد است با توجه به اینکه ذات رمزارزها بر اساس محاسبات الگوریتم است و آن‌ها محصول محاسبات مجازی هستند، نهادی وجود ندارد که روی این مبادلات نظارت دقیقی داشته باشد.

کد مطلب: ۱۴۹۸۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
ذات رمزارزها بر اساس محاسبات الگوریتم است و نمی‌توان نظارتی دقیق روی بازار آن‌ها داشت

مریم صفاران، حقوقدان در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «تا امروز نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر هم به طور رسمی نهاد نظارتی بر مبادلات رمزارزها وجود ندارد. با توجه به اینکه ذات رمزارزها بر اساس محاسبات الگوریتم است، آن‌ها محصول محاسبات مجازی هستند.»

وی افزود: «الگوریتم مجموعه‌ای از محاسبات دقیق و حرفه‌ای است که با دستورالعمل و ترتیبی خاص اجرا می‌شود و مسئله‌ای را حل می‌کند. به طور مثال ایلان ماسک از افت‌وخیز رمزارزها نوسان‌گیری می‌کند و با همین روش بازار مجازی را فعال نگه داشته است که این کار کاملا تخصصی و حرفه‌ای بوده و دانش خاص خود را می‌طلبد.»

این حقوقدان درباره اینکه اگر در خصوص رمزارزها کلاهبرداری صورت گیرد، تکلیف چیست؟ بیان کرد: «بعد از حادث‌شدن کلاهبرداری، فرد شکایت خود را در سامانه پلیس فتا ثبت می‌کند تا از لحاظ جغرافیایی شناسایی، پیگیری و ردیابی شود و به فرد مورد نظر برسند و از این طریق به مراجع قضایی و حقوقی معرفی شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار