برگزاری نشست ستاد راهبری اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه

تهران (پانا)‌ - دومین نشست ستاد استانی راهبری اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه با حضور قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۹۸۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست ستاد راهبری اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه

حاجی رضا شاکرمی قائم مقام رییس کل دادگستری استان تهران در دومین نشست ستاد استانی راهبری سند تحول و تعالی قوه قضاییه در استان تهران از کارگروه‌ها خواست گزارشی از اقدامات و برنامه‌های عملیاتی خودرا تهیه و در قالبی مناسب به دبیر خانه ارسال کنند تا جمع‌بندی لازم صورت پذیرد.

در دومین جلسه ستاد استانی راهبری اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه که با حضور حاجی رضا شاکرمی قائم مقام رئیس کل و رئیس ستاد راهبری استانی برگزارشد سه موضوع ازجمله بررسی اقدامات صورت گرفته در اجرای مصوبات ستاد، ارائه گزارش عملکرد و اقدامات صورت گرفته کمیته‌های فرعی توسط روسای کارگروه‌های مربوطه و انعکاس رسانه‌ای مناسب از عملکرد ستاد استانی مورد طرح و بررسی قرار گرفت.

در ادامه سید محمد شفیعی، معاون فناوری و بر نامه ریزی دادگستری کل استان تهران و دبیر ستاد استانی راهبری اجرای سند تحول وتعالی قوه قضاییه از روسای کار گروه‌ها و اعضا خواست نسبت به اولویت بندی اقدامات در بازه زمانی یک تا سه ساله و تشریح تفصیلی فرایندهای کارگروه‌ها اقدامات خود را تکمیل کرده و ارائه دهند.

معاون فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران در این جلسه همچنین به اهمیت کارگروه رسیدگی به تخلفات و تعدیات، شکایات حل و فصل و دعاوی تاکید فراوان داشت و خواستار تبیین شرح وظایف برای کارگروه‌های فرعی در ستاد استانی اجرای سند تحول شد.

در این جلسه ربیع الله قربانی رییس دادگاه‌های عمومی و انقلاب استان تهران به عنوان رئیس کار گروه فوق نیز از تشکیل چندین کمیته برای اجرای مسئولیت‌های گوناگون برنامه‌های این کار گروه خبر داد.

تشکیل هیئت‌های مستشاری مرکب از قضات باتجربه و متخصصان رشته‌های مختلف، پیگیری توسعه فعالیت واحدهای مددکاری در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها با هدف صلح وسازش، ساماندهی فرایند ارجاع پرونده‌ها به شعب با پیشگیری از ارجاع ناقص، ثبت اطلاعات مندرج در دادخواست‌ها به صورت ساختار یافته، تدوین شاخص‌های ارزیابی عملکرد قضا، رصد و پایش هوشمند پرونده‌های معوق، تشکیل شورای مشورتی برای کمک به قاضی وبرگزاری مزایده‌های شعب اجرای احکام در سامانه تدارکات الکترونیک از جمله عناوین کمیته‌های اجرایی کارگروه رسیدگی به تخلفات، تعدیات شکایات و حل وفصل دعاوی بودند.

در ادامه این نشست حاجی رضا شاکرمی قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران از کار گروه‌ها خواست گزارشی از اقدامات و برنامه‌های عملیاتی خودرا تهیه و در قالبی مناسب به دبیر خانه ارسال کنند تا جمع بندی لازم صورت پذیرد.

علاوه بر این مصوب شد نسبت به رعایت اولویت بندی‌ها طبق بازه‌های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت توسط کار گروه‌ها اقدامات خود را اولویت بندی کنند.

شفیعی تشریح کرد: راهکارهایی که تا پایان سال جاری اجرایی شود کوتاه مدت و اگر تا انتهای سال ۱۴۰۴ طول بکشد میان مدت محسوب شده و اقدامات و راهکارهایی که روند اجرایی شان تا سال ۱۴۰۵ ادامه یابد بلند مدت خواهد بود.

همچنین مقرر شد کار گروه‌ها هدف اجرای راهکار را مشخص و استاندارد مناسبی برای میزان اجرای آن راهکار تعیین کنند، کمیته‌های فرعی نیز باید به همین صورت تحت نظر کارگروه اصلی وتخصصی گزارش عملکرد داشته باشند.

مطالبه گزارش عملکردها ظرف یک هفته و تعریف حوزه کاری جدید جهت انعکاس مناسب خبری اقدامات کار گروه‌ها متناسب با سند تحول و تعالی در رسانه‌ها و ارسال گزارش اقدامات مطالب از اقدامات توسط کار گروه‌ها برای انتشار اخبار از دیگر مصوبات دومین نشست ستاد استانی اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار