خرید و تحویل ۲.۷۹ میلیون برچسب کنترل تغییرات دمایی برای ایران

تهران (پانا) - سازمان جهانی بهداشت ۲.۷۹ میلیون برچسب کنترل تغییرات دمایی (VVM) را با استفاده از بودجه مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌‌سازی رازی خریداری و به جمهوری اسلامی ایران تحویل داد.

کد مطلب: ۱۴۹۷۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
خرید و تحویل ۲.۷۹ میلیون برچسب کنترل تغییرات دمایی برای ایران

این محموله به منظور استفاده در برنامه کشوری واکسن خوراکی فلج اطفال ارسال شده و عملا باعث تقویت تلاش‌های ایران در حوزه ایمن‌ سازی خواهد شد؛ در واقع، برچسب کنترل تغییرات دمایی نقش بسیار مهمی در حفظ توان و اثربخشی واکسن خوراکی فلج اطفال ایفا می کند و با قرار دادن آن روی بسته‌ های واکسن، امکان اطمینان از نگهداری واکسن‌ ها در محدوده دمایی مناسب در طول زمان ذخیره‌ سازی و حمل و نقل فراهم می‌شود.

برچسب کنترل تغییرات دمایی به دلیل حساسیت شدید به دما برای نگهداری و حمل و نقل ایمن واکسن‌های فلج اطفال بسیار حیاتی است. این محموله از مسیر گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور و با حضور نمایندگانی از مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌ سازی رازی و سازمان جهانی بهداشت، ترخیص و به مؤسسه رازی تحویل داده شد؛ برچسب کنترل تغییرات دمایی خریداری شده، توسط یکی از معدود تولیدکنندگان معتبر جهانی تأمین شده است.

علی اسحاقی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی دراین خصوص خاطر نشان کرد: این موفقیت جمعی حاصل تلاش تمامی دست اندرکاران در سطوح مختلف است. مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌ سازی رازی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان غذا و دارو، وزارت صنعت، معدن و تجارت، نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، دفتر ستاد سازمان جهانی بهداشت در ژنو و دفتر منطقه‌ای این سازمان در مدیترانه شرقی به صورت مستمر، نزدیک به دو سال مشغول به مذاکره برای پیشبرد فرایندی پیچیده خرید بودند.

وی افزود: این ابتکار، پس از بازدید دکتر حمید جعفری، مدیر برنامه فلج اطفال دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در مدیرانه شرقی از ایران در ماه آگوست سال ۲۰۲۲ پایه‌گذاری شد و از ماه نوامبر سال ۲۰۲۲ در پی درخواست مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم ‌سازی رازی فرایند خرید این کالای ارزشمند رسما آغاز شد.

اسحاقی تصریح کرد: در ماه دسامبر ۲۰۲۲ یادداشت تفاهمی میان مؤسسه رازی و دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران به منظور اقدام رسمی جهت خرید این محموله و استفاده در کشور به امضا رسید.

سید جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، در مراسمی که به منظور تحویل رسمی برچسب کنترل تغییرات دمایی در موسسه رازی برگزار شد، گفت: با این اقدام عملا گام مهمی در زمینه اطمینان یافتن از اثربخشی و ایمنی واکسن‌ها برداشته شد که نشان دهنده تعهد جمعی ما بر تقویت دستاوردهای حوزه سلامت برای همه، در جهان و جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: انتقال این فناوری نه تنها پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را ارائه می‌کند، بلکه تاکیدی بر تعهد بی‌دریغ سازمان جهانی بهداشت برای حمایت از برنامه ایمن سازی کشوری در جمهوری اسلامی ایران دارد. استفاده از برچسب کنترل تغییرات دمایی با اولویت قراردادن ایمنی واکسن‌ها در فرآیند ذخیره و حمل و نقل، زمینه حفاظت از کودکان در برابر بیماری‌های قابل پیشگیری را فراهم می‌سازد که در نهایت منجر به جامعه‌ای سالم‌تر خواهد شد. این پروژه براساس اصولی بشردوستانه انجام شده که راهنمای ماموریت سازمان بهداشت جهانی در جهت آینده‌ای سالم‌تر برای همه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار