افزایش خدمات هلال‌احمر در روزهای منتهی به اربعین

تهران (پانا) - با افزایش شمار زائران مراجعه کننده به مراکز درمانی و پایگاه‌های هلال‌احمر در روزهای منتهی به اربعین حسینی در ایران و عراق، شمار خدمات ارائه شده به زائران از یک میلیون و ۸۰۰ هزار خدمت سلامت و امدادونجات فراتر رفت.

کد مطلب: ۱۴۹۶۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد
افزایش خدمات هلال‌احمر در روزهای منتهی به اربعین

ستاد اربعین جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ شماره ۵ خود اعلام کرد:

۱- جمعیت هلال‌احمر به عنوان متولی اصلی ارائه خدمات امداد و نجات به زائران حسینی در جاده‌های داخلی کشور و تنها متولی ارائه خدمات سلامت و امدادی به زائران در ایام اربعین حسینی در کشور عراق، عملیات اربعین خود را از تاریخ ۱۶ مردادماه آغاز کرده و تا امروز اول شهریورماه، در داخل کشور به ٢١ هزار و ۶٣۶ زائر، خدمات امدادی ارائه کرده است که از این تعداد، ۶٨٨٩ نفر خدمات اسکان اضطراری و ١٣ هزار و ۶٧١ نفر خدمات سلامت و درمان در محل دریافت کردند و ۸۰۹ نفر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند. همچنین تا امروز یک میلیون و ٨۶٩ هزار و ۴٣٨ مورد خدمات داوطلبانه درمانی و سلامت در کشور عراق به زائران ارائه شده که شامل ویزیت زائران بیمار، خدمات پاراکلینیک، انتقال بیماران به مراکز درمانی، نسخ دارویی و مراقبت از سلامت زائران بوده است. در مجموع در داخل کشور و همچنین خاک عراق، یک میلیون و ٨٩١ هزار و ٧۴ خدمت به زائران ارائه شده است.

۲- تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر بیماری واگیردار در بین زائران دریافت نشده است اما با توجه به گرمای شدید هوا در عتبات عالیات، بیشترین علت مراجعه زائران به مراکز درمانی هلال‌احمر، مشکلات گوارشی ناشی از گرما، گرمازدگی، تاول پا و ضعف و خستگی عضلانی بوده است‌.

۳. توصیه می‌شود که با توجه به تشدید ناراحتی‌های قلبی در گرمای شدید، افرادی که دارای بیماری‌های قلبی هستند، قبل از سفر به عتبات عالیات و حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین با پزشک متخصص خود مشورت کنند. افرادی که دارای مشکلات اسکلتی و حرکتی هستند نیز از حمل وسایل غیر ضروری و یا کوله پشتی غیر استاندارد و سنگین در طول مسیر پیاده روی خودداری کنند.

۴. زائران در صورت بروز مشکل گرمازدگی و یا سایر علائم بیماری‌ها می‌توانند به مراکز درمانی هلال‌احمر در نجف، طریق‌الحسین(ع) و کربلا مراجعه کنند. در حال حاضر ۲ هزار داوطلب دارای تخصص پزشکی و درمانی در قالب طرح طبیب دوار در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا در حال خدمت به زائران هستند و ۶ هزار نفر کادر درمانی و امدادی داوطلب نیز با تمام دارو، تجهیزات و خودروهای آمبولانس و نجات مورد نیاز در عراق در حال خدمت به زائران هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار