۲۵ درصد زائران اربعین از مرزشلمچه به عراق رفتند

تهران (پانا) - مسئول قرارگاه اربعین راهداری کشور در خوزستان با اشاره به خروج ۷۰۰ هزار زائر از مرز شلمچه جهت شرکت در راهپیمایی اربعین گفت: ۲۵ درصد زائران اربعین از گذرگاه شلمچه رهسپار عتبات عالیات عراق شدند.

کد مطلب: ۱۴۹۶۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
۲۵ درصد زائران اربعین از مرزشلمچه به عراق رفتند

علیرضا راستیار چهارشنبه شب در بازدید از پایانه مرزی شلمچه اظهار کرد: شلمچه بعد از مهران دومین گذرگاه اربعین خروج زائران از کشور است.

وی اظهار کرد: سهم پایانه مرزی چذابه با عبور ۲۴۶ هزار زائر به عنوان چهارمین گذرگاه اربعین ۹ درصد عبور زائران را به خود اختصاص داده است.

راستیار گفت: مرز شلمچه با ۲۹ درصد ورودی زائر دومین مرز انتخابی زائران برای بازگشت از عراق است.

وی با اشاره به مدیریت سفر و آغاز بازگشت زائران از مرزهای کشور بخصوص مرز شلمچه گفت: مدیریت سفر زائران تامین ناوگان حمل و نقل برای انتقال زائران به استان‌های مختلف را راحت‌تر کرده است.

مسئول قرارگاه اربعین راهداری کشور در خوزستان گفت: برای تردد و جابجایی زائران در مرز شلمچه ۱۱ استان معین در منطقه حضور دارند.

وی افزود: بر اساس پیش بینی انجام شده از روز جمعه تا یکشنبه بیشترین میزان بازگشت زائران را از مرزشلمچه شاهد خواهیم بود و این مهم نیازمند حضور ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران است که برای آن برنامه ریزی شده است.

راستیار اظهار کرد:عمده زائران در مرز چذابه با وسایل نقلیه شخصی خود را به مرز رساند و بومی استان خوزستان و یا از اتباع خارجی هستند که با همت راهداری خوزستان و تامین ناوگان اتوبوسی زائران از مرز به اهواز منتقل خواهند شد.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی(ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان است و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار