قاتلی در اندیکا خوزستان به عشق امام حسین (ع) بخشیده شد

تهران (پانا) - رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: یک قاتل در شهرستان اندیکا با تلاش‌های انجام شده مجموعه دادگستری با بخشش اولیای دم چهار ساعت قبل از اجرای حکم قصاص به عشق امام حسین (ع) رهایی یافت.

کد مطلب: ۱۴۹۵۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
قاتلی در اندیکا خوزستان به عشق امام حسین (ع) بخشیده شد

علی دهقانی شامگاه چهارشنبه در خصوص پرونده قتل در اندیکا بیان کرد: سه سال پیش نزاعی بین ۲ نفر در یکی از روستاهای شهرستان اندیکا رخ داده بود که منجر به قتل یکی از افراد درگیر شد.

وی افزود: پس از انجام فرآیند تحقیقات و رسیدگی ،حکم به قصاص قاتل صادر و در دیوان عالی کشور مورد تائید قرار گرفت و جهت اجرا به شعبه اجرای احکام ارسال شد .

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: جلسات صلح و سازش متعددی با حضور بزرگان و ریش سفیدان برگزار شد اما اولیای دم همچنان خواهان قصاص بودند.

دهقانی یادآور شد: قاتل که در دوران سه سال حبس خود توبه کرده و همه تلاش خود را برای دریافت رضایت از خانواده مقتول به کار بسته بود اما همچنان با درخواست اجرای قصاص از سوی اولیای دم روبرو بود.

وی افزود: در حالی که چهار ساعت به اجرای حکم مانده بود این بار با تلاش رئیس دادگستری، دادستان، شورای حل اختلاف شهرستان اندیکا، اعضای شعبه ۵۱ شورای حل اختلاف ویژه عشایر و با گذشت اولیای دم به حرمت ایام اربعین حسینی و به عشق امام حسین (ع) از قصاص قاتل صرفنظر کردند و به محکوم فرصت دوباره زندگی بخشیدند.

طی یک‌ هفته اخیر ۲ محکوم به قصاص در اهواز بعد از ۳۰ سال به عشق امام حسین (ع) بخشیده شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار