ثبت ۳۷ میلیون تردد در جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی اربعین

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهور فراجا گفت با توجه به افزایش ۱۵ درصدی تردد وسایل نقلیه در استان‌های مرزی نسبت به سال گذشته که به بیش از ۳۷ میلیون تردد رسیده است، پلیس راهور اقدامات گسترده‌ای از جمله افزایش گشت‌های خودرویی، نظارت بر پارکینگ‌ها و تقویت هماهنگی با سایر دستگاه‌ها را در دستور کار قرار داده است.

کد مطلب: ۱۴۹۵۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
ثبت ۳۷ میلیون تردد در جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی اربعین

سردار سید تیمور حسینی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی تردد وسایل نقلیه در استان‌های مرزی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گفت: از سه روز پیش، شاهد افزایش ۴۰ درصدی بازگشت زائران به کشور بودیم. در ۲۴ ساعت گذشته نیز تعداد خروج و ورود زائران به ایران و عراق تقریباً برابر شده است، این نشان می‌دهد که از امروز به طور جدی وارد موج بازگشت شده‌ایم.

حسینی با تاکید بر اهمیت مدیریت صحیح زمان سفر توسط زائران، گفت: با توجه به شروع بازگشت زائران، از هموطنان عزیز درخواست می‌کنیم برای کاهش بار ترافیکی و تسریع در بازگشت به شهرهای محل سکونت خود، از مرزهایی که به شهرشان نزدیک‌تر است استفاده کنند و صرفاً به مرزهای مهران یا شلمچه محدود نشوند.

وی افزود: پلیس راهور با تمام توان در خدمت زائران اربعین حسینی است و برای تامین امنیت و تسهیل سفر آن‌ها از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد، در همین راستا، اقدامات گسترده‌ای از جمله انتقال خودروهای پارک شده در مکان‌های نامناسب، افزایش ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی و مدیریت ترافیک در محورهای پرتردد انجام شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به رفع مشکل ترافیک در محور ایلام به کرمانشاه در محدوده تونل آزادی، گفت: تمام ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های ما برای موج بازگشت زائران به کشور آماده است، با این حال، از زائران عزیز درخواست می‌شود با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، پرهیز از رانندگی در حالت خستگی و برنامه‌ریزی دقیق برای سفر، به ما در کاهش آمار تصادفات جاده‌ای کمک کنند.

حسینی با اشاره به تعداد ۲۰۲۳ دستگاه خودرویی که در محل‌های نامناسب و ناایمن در شهرهای مرزی پارک شده بودند، افزود: این وسایل نقلیه توسط ماموران راهور به پارکینگ‌های مناسب منتقل شدند تا ضمن جلوگیری از ایجاد اختلال در ترافیک، ایمنی زائران نیز افزایش یابد. مالکان این خودروها در صورت تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و اعلام مشخصات خودرو می‌توانند از محل خودروی خود اطمینان حاصل کنند.

ثبت ۳۷ میلیون تردد در جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی اربعین

وی افزود:‌ همچنین، با توجه به افزایش ۱۵ درصدی تردد وسایل نقلیه در استان‌های مرزی نسبت به سال گذشته که به بیش از ۳۷ میلیون تردد رسیده است، پلیس راهور اقدامات گسترده‌ای از جمله افزایش گشت‌های خودرویی، نظارت بر پارکینگ‌ها و تقویت هماهنگی با سایر دستگاه‌ها را در دستور کار قرار داده است.

رئیس پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: توصیه ما به زائران این است که قبل از سفر، نسبت به سلامت فنی خودرو خود اطمینان حاصل کرده و از رانندگی در حالت خستگی خودداری کنند، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و همکاری با ماموران پلیس راهور، نقش مهمی در کاهش تصادفات و روان‌سازی ترافیک دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار