سرپرست معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید:

کلینیک «زخم‌بستر» جانبازان فعال می‌شود

پیگیری واردات تجهیزات پزشکی و دارویی برای جانبازان

تهران (پانا) - سرپرست معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه کلینیک «زخم بستر» جانبازان باید فعال شود، گفت: بعضی از جانبازان به‌خصوص نخاعی‌ها از تجهیزاتی خاصی استفاده می‌کنند که واردات این تجهیزات را پیگیری خواهیم کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۵۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
کلینیک «زخم‌بستر» جانبازان فعال می‌شود

عبدالرضا عباسپور با بیان اینکه اساسی‌ترین نیاز ایثارگران قبل از مسکن یا اشتغال، بحث درمان است، گفت: مراکز درمانی طرف قراردادمان را توسعه و نظارت روی این مراکز از جمله داروخانه‌ها، پاراکلینیک‌ها و بیمارستان‌ها را افزایش می‌دهیم تا بتوانند خدمات شایسته‌ای به ایثارگران داشته باشند. 

وی یکی از مشکلات جانبازان را «زخم بستر» اعلام کرد و افزود: سن جانبازان بالا رفته و به‌خصوص آن‌هایی که مشکلات نخاعی دارند دچار مشکلات خاصی شده‌اند. این افراد تجهیزات توانبخشی خاصی نیاز دارند که در این چند وقت تأمین نشده یا به دستشان نرسیده است، مثل کسانی که زخم بستر دارند و باید درمان تخصصی روی آن‌ها انجام شود. به همین دلیل کلینیک زخم‌بستر ایثارگران باید فعال شود و از پزشکان مجربی که در زمینه این نوع از عمل جراحی ترمیمی تبحر دارند، استفاده شود. آن‌ها نباید به مراکز مختلف مراجعه کنند زیرا این کار باعث گسترش زخم بستر آن‌ها می‌شود.

سرپرست معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکیدکرد: امیدواریم بتوانیم طوری عمل کنیم که جانبازانی که در نقاط مختلف کشور بیماری‌های خاص دارند، برای درمان نیازی به ارجاع به تهران نداشته باشند و در مراکز درمانی نزدیک به خودشان تحت معالجه قرار گیرند.

عباسپور درباره واردات تجهیزات پزشکی و دارویی برای جانبازان،گفت: لازم است برای بعضی از جانبازان به خصوص نخاعی‌ها، از تجهیزات خاص همچون تشک‌های خاصی که برای جلوگیری از زخم بستر روی ویلچر می‌گذارند، کیسه‌های ادرار مخصوص و دیگر موارد استفاده شود، واردات این تجهیزات را باز هم پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه میانگین سنی جانبازان افزایش یافته است و از نظر درمانی توجه ویژه‌ای را می‌طلبد، گفت: یکی از کارهایی که برای این افراد انجام می‌شود، خدمات در منزل است. در صورتی که نیاز داشته باشند ویزیت توسط پزشک و فیزیوتراپ در منزل انجام می‌شود. از طرف دیگر هر تجهیزاتی که پزشک تشخیص دهد که بیمار لازم دارد، مثل تشک، ویلچر، تخت، عصا، واکر و دیگر اقلام، برای او تأمین شده و در اختیارش گذاشته می‌شود. حق پرستاری هم طبق نظر کمیسیون پزشکی به جانبازان تعلق می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار