دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی ریاست‌جمهوری:

حفظ و ارتقای سرمایه‌ شناختی دانش‌آموزان از اهداف راهبردی محسوب می‌شود

تهران (پانا) - دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی ریاست‌جمهوری در آیین اختتامیه دومین کنگره دانش‌آموزی - دانشجویی علوم اعصاب علامه حلی گفت حفظ و ارتقای سرمایه‌ شناختی دانش‌آموزان از اهداف راهبردی محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۹۳۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
حفظ و ارتقای سرمایه‌ شناختی دانش‌آموزان از اهداف راهبردی محسوب می‌شود

سید محمد مهدوی در آیین اختتامیه دومین کنگره دانش‌آموزی - دانشجویی علوم اعصاب علامه حلی با اشاره به ضرورت حفظ سرمایه‌های شناختی دانش‌آموزان، گفت: دانش‌آموزان‌ و دانشجویان به عنوان بخش مهمی از جامعه، سرمایه و دارایی کشور هستند و حاکمیت تلاش می‌کند تا سازوکارهایی را برای حفظ و ارتقای سلامت سرمایه‌های شناختی در اختیار نهادهای بهره‌بردار قرار دهد.

وی با بیان اینکه حفظ و ارتقای سرمایه‌های شناختی افراد جامعه به‌ویژه دانش‌آموزان از اهداف این ستاد به شمار می‌رود، افزود: تاسیس و تجهیز هدفمند آزمایشگاه‌ها و تربیت نیروی متخصص و نیز توسعه و گسترش مراکز پژوهشی در حوزه‌های علوم و فناوری‌های شناختی ازجمله سازوکارهای ارائه شده در مراکز علمی، تحقیقاتی و آموزشی برای ترویج و ارتقای علوم شناختی است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با اشاره به اینکه در عرصه علوم و فناوری‌های شناختی گام‌های مثبت و چشمگیری در سطح کشور برداشته شده است، گفت: علوم شناختی، فرصتی برای حرکت و پیشرفت به سوی دانش‌های نوین و تلاش برای دستیابی ابزارها و تجهیزات پیشرفته و نوین است.

وی در بخشی دیگر از اظهاراتش حمایت از توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی و رونق کسب و کارها در اکوسیستم شناختی را از سیاست‌های راهبردی این ستاد عنوان و خاطرنشان کرد: این ستاد از دو رویداد مهم استارتاپی دانش آموزی برای افزایش فعالیت‌های پژوهشی، خلق ایده‌ها و فرصت‌های تحقیقاتی درحوزه علوم اعصاب و علوم شناختی و نیز پایش سلامت شناختی دانش آموزان به عنوان آینده سازان و امیدآفرینان کشور با جدیت حمایت می‌کند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، دومین کنگره دانش‌آموزی - دانشجویی علوم اعصاب با هدف برقراری تعامل و همکاری میان دانش آموزان، دانشجویان، اساتید و محققان علاقه‌مند به فعالیت در رشته‌های علوم اعصاب با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار