رئیس سازمان امور اجتماعی کشور خبر داد؛

افزایش ۶۰ درصدی جمع‌آوری و درمان معتادان متجاهر در دولت سیزدهم

تهران (پانا) - رئیس سازمان امور اجتماعی کشور از افزایش ۶۰ درصدی جمع‌آوری و درمان معتادان متجاهر از دولت سیزدهم خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۹۳۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۶۰ درصدی جمع‌آوری و درمان معتادان متجاهر در دولت سیزدهم

محمد عباسی در پایان جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران و در تشریح مصوبات جلسه امروز شورای اجتماعی کشور گفت:  ۱۶۷مین جلسه شورای اجتماعی کشور با حضور وزیر کشور و اعضا تشکیل شد. جلسه‌ای که به عنوان آخرین جلسه این شورا در دولت سیزدهم قلمداد می‌شود. جلسات این شورا ظرف سه سال گذشته در تمام ماه‌ها برگزار شد و موضوعات مختلف در حوزه آسیب‌های اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: انجام دو تکلیف اساسی در حقیقت از تأکیدات مقام معظم رهبری به سازمان امور اجتماعی کشور بوده است که نخست تهیه برنامه جامع براساس سنجش و پایش‌های دقیق بوده که نتیجه آن امروز به اعضای شورای اجتماعی کشور اعلام شد. از سوی دیگر نظرات کارگروه‌های مختلف و اقدامات دستگاه‌های مرتبط در حوزه آسیب‌های اجتماعی براساس تفاهمنامه‌های منعقد شده با وزارت کشور در این جلسه بررسی و نتایج آن به اعضا اطلاع‌رسانی شد.

وی ادامه داد: برنامه جامع کنترل آسیب‌های اجتماعی نیز به اطلاع اعضا رسید که در آن بر موضوع استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تشکل‌ها تاکید شده بود. به شکلی که ۱۸ هزار تشکل مردمی آمادگی خود را برای مشارکت در برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی و همکاری در این حوزه اعلام کردند.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ارائه  گزارش یکی از تشکل‌های مردمی در جلسه امروز شورا اشاره کرد و افزود: گزارشی از اقدامات منسجم یک تشکل مردمی در خراسان که حدود ۷۰ هزار نفر را متشکل کرده‌اند، ارائه شد. این تشکل در حقیقت تحت عنوان مصونیت‌سازی فکری با توسل به امام رضا (ع) در خراسان رضوی اقدامات ارزشمندی را انجام داده که گزارش عملکرد آن در این جلسه ارائه شد. امیدواریم این کار خوب به صورت الگو در کشور مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: کتابچه‌ای توسط سازمان امور اجتماعی کشور منتشر شده که حسب آن طبق پایش‌های مورد نیاز و سنجش‌های انجام شده برای هر یک از دستگاه‌ها عملکردشان بررسی و در جلسه امروز به اطلاع اعضاء رسید.

عباسی ادامه داد: یکی از اقدامات کارگروه کاهش اعتیاد، ذیل شورای اجتماعی کشور درخصوص روانگردان‌ها بوده که نتایج بسیار خوبی به همراه داشته به شکلی که در دولت سیزدهم جمع‌آوری و درمان معتادان متجاهر ۶۰ درصد افزایش داشته است که به عنوان یکی از اقدامات ارزشمند سازمان امور اجتماعی کشور قلمداد می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار