با پیگیری سازمان بازرسی انجام شد؛

ابطال ۱۲ مصوبه غیر قانونی در دیوان عدالت اداری طی ۴ ماه

تهران (پانا)‌ - معاون حقوقی، نظارت همگانی و امور مجلس سازمان بازرسی کل کشور گفت در ۴ ماه گذشته ۱۲ آیین‌نامه، تصویب‌نامه، بخش‌نامه و دستورالعمل‌های صادره مغایر با ضوابط از سوی سازمان بازرسی به دیوان عدالت اداری اعلام شده است.

کد مطلب: ۱۴۹۳۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
ابطال ۱۲ مصوبه غیر قانونی در دیوان عدالت اداری طی ۴ ماه

به گزارش قوه قضاییه، محمدرضا محمدی کشکولی در این رابطه بیان کرد: یکی از وظایف دفتر امور حقوقی این معاونت در اجرای تبصره ۲ بند "د" ماده ۲ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور انعکاس مغایرت آیین‌نامه، تصویب‌نامه، بخش‌نامه و دستورالعمل‌های صادره در دستگاه‌های مشمول بازرسی به دیوان عدالت اداری است.

وی افزود: در بند "چ" ماده ۴۵ آیین‌نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان بازرسی، تشخیص موارد نقض قانون و یا مغایرت شرعی موارد مذکور به کمیسیون تطبیق مصوبات سازمان مستقر در دفتر امور حقوقی محول شده است.

معاون حقوقی، نظارت همگانی و امور مجلس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: در این راستا در ۴ ماه گذشته ۱۲ آیین‌نامه، تصویب‌نامه، بخش‌نامه و دستورالعمل‌های صادره مغایر با ضوابط از سوی سازمان بازرسی به دیوان عدالت اداری اعلام شده است.

محمدی کشکولی بیان کرد: این آیین نامه‌ها مغایر با شرع و قانون بوده که بر مبنای گزارش­‌های ارسالی سازمان بازرسی کل کشور، دیوان عدالت اداری نسبت به ابطال آن‌ها اقدام کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار