برگزاری آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری در 17 آبان ماه

تهران (پانا) - رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت آزمون‌های وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه و کانون وکلای دادگستری ادغام نمی‌شوند و ۱۷ آبان ماه سال جاری آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری برگزار و آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه هم آذرماه برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۹۳۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری در 17 آبان ماه

جعفر کوشا در نشست خبری امروز ۲۱مرداد ماه با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه محرم  بیان کرد: روز خبرنگار فقط یک روز نیست بلکه خبرنگاری شانی است که باید همواره در طول زندگی انسان نسبت به امور موجود چه در شفاف سازی و چه آگاه‌سازی مطالب مورد توجه قرار گیرد. مردم باید فکر کنند، زیرا اگر آگاه باشند کمتر مورد صدمه روحی و روانی قرار می‌گیرند.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران بیان کرد: خبرنگار مستقل و آزاداندیش به دنبال استقلال مردم است چرا که خبرنگاران ارتباطی تنگاتنگ با مردم دارند. خبرنگاران در دوران کنونی برای آگاه سازی مردم تلاش فراوان کردند که بسیار از این جامعه شغلی متشکریم.

وی ادامه داد: در روزهای قبل، انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب آقای پزشکیان را داشتیم که ضمن تبریک به ایشان امیدواریم این دولت بتواند نسبت به معیشت مردم اقدامات خوبی انجام دهد زیرا که مردم در فشار معیشتی هستند.

کوشا افزود: متاسفانه مهم‌ترین کمیسیون ما یعنی حقوقی قضایی مجلس در رده‌های آخر بوده و کسی داوطلب برای حضور در این کمیسیون نیست حتی خود حقوقدانان نیز طفره رفته و به سمت کمیسیون‌های دیگر می‌روند. متاسفانه نحوه انتخابات و چیدمان نامزدها در سطح کشور به نحوی است که افراد باید در ارتباط با مردم بیشتر به مسائل اقتصادی بپردازند.

وی ادامه داد: رسانه انتظار حمایت حقوقی دارد به خصوص در مکان‌هایی که خبرنگاران به سبب انجام وظیفه مورد توهین و شکنجه روحی قرار می‌گیرند ما به عنوان نهاد وکالت، حامی و پشتیبان خبرنگاران هستیم.

رئیس اسکودا گفت: خبرنگاران حلقه اتصال بین مردم و حاکمیت هستند. خبرنگاران افراد باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی ادامه داد: آنچه که ما به عنوان نهاد وکالت متوجه شدیم با حذف ظرفیت و اعلام تراز، شاهدیم ١٣هزار ٧٠٠ نفر در سال گذشته قبول شدند، وقتی نمرات پایین را جذب می‌کنید چگونه می‌توانیم به او آموزش دهیم و رشدش دهیم، درحالی که قرار است وکیلی تربیت شود تا جان و مال خود را در اختیار او قرار دهیم تا به خوبی از آن دفاع کند؟ کسانی که نمره زیر 10 دارند، چطور می‌توانند پرونده‌های مهم را زیر دست این افراد گذاشت؟ از شما نمایندگان انتظار می‌رود این موارد را بسنجید. احساس ما این است که قوانین امروزه کارشناسی نمی‌شود. 

کوشا یادآور شد: ما با توجه به اینکه اتحادیه هستیم انتظار داریم در مجلس شورای اسلامی در کمیسیون‌ها به عنوان کارشناس شرکت کنیم پتانسیل و ظرفیت وکلا به طوری است که می‌توانند کارشناسی رایگان در اختیار کمیسیون قضایی بگذارند.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در پاسخ به سوالی درباره اغواگری بعضی از وکلا در فضای مجازی بیان کرد: در آیین دادرسی و دادسرای انتظامی ما یک بحث نظامات، یک بحث تخلفات و یک بحث دیگر شئونات را داریم که هر کدام ضمانت اجرای خاص خود را دارد. هر کس با علم خود به نحوی مردم را اغوا کند چه وکیل باشد چه غیر، قابلیت تعقیب دارد. 

وی افزود: این موضوع که ‌در بحث آموزش حقوقی راه‌های فرار از قانون را نشان دهیم، به نوعی اغوا‌گری است ولی اگر نحوه دفاع را در مقابل موضوعات حقوقی نشان دهیم این مثبت است. 

کوشا گفت: بر اساس قسم و شرافت، وکیل نباید چیز‌های مخالف را آموزش دهد و اگر این کار را بکند، قابل تعقیب است

کوشا در پاسخ به سوال دیگری درباره نماینده‌های حقوقی گفت: هر شرکت خصوصی یک نماینده حقوقی دارد، شرکت‌های بزرگ خصوصی معمولا ارتباطات و نماینده‌های حقوقی خود را دارند. نماینده‌های حقوقی در شرکت‌های دولتی موفق نبوده‌ند و به همین دلیل شرکت‌های بزرگ اقتصادی که ارتباطات دارند خواستار گرفتن وکیل نیستند و‌ می‌خواهند با ارتباط نماینده با دستگاه قضا مشکل را حل کنند که این نوعی فساد است.

وی افزود: اتحادیه همیشه آمادگی خود را اعلام‌ کرده است ولی شرکت‌های خصوصی با ارتباط‌های خود ‌در نظام وکالت حقوقی، استاندارد‌های لازم را رعایت نمی‌کنند. هر کجا از استاندارد خارج شویم، فساد است.

رئیس اسکودا یادآور شد: آزمون‌های وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه و کانون وکلای دادگستری ادغام نمی‌شوند و ۱۷ آبان ماه سال جاری آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری برگزار و آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه هم آذرماه برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار