نباید اقتدار پلیس شکسته شود

کسانی که با قانون مشکل دارند به مجری قانون خرده می‌گیرند

تهران (پانا) - فرمانده فراجا با تاکید بر اینکه اقتدار پلیس نباید شکسته شود، گفت در تمام جهان این را می‌دانند که نباید اقتدار پلیسشان شکسته شود، چرا که در این صورت دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. متاسفانه اتفاق بدی افتاده که اگر کسی با قانون مشکلی داشته باشد ، بر مجری قانون خرده می‌گیرد، در صورتی که نباید این‌طور باشد و باید قانون اصلاح شود.

کد مطلب: ۱۴۹۳۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
نباید اقتدار پلیس شکسته شود

سردار احمدرضا رادان در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه که صبح امروز در ستاد فرماندهی انتظامی کشور برگزار شد، گفت: رسانه و خبرنگار با یکدیگر ارتباط مستقیمی دارند و خبرنگاران انسان‌هایی با هوش و فهیم هستند. خبرنگاران حقایق را زودتر از دیگران پیدا می‌کند و کاستی‌ها و نقص‌ها را نیز بهتر درک خواهند کرد.

فرمانده فراجا با بیان اینکه خبرنگار باید همیت ملی داشته باشد، اظهار کرد: خبرنگار نباید وجدان جمعی جامعه را دستخوش تلاطم و آشوب کند. متاسفانه در گاهی اوقات برخی از موضوعات با هیجان لحظه‌ای فدای حقیقت می‌شوند؛ خبرنگار نباید چنین رویه‌ای داشته باشد و همواره ملی فکر کند.

رادان با اشاره به اینکه همیشه غافلگیری ناشی از ندانستن نیست، بیان کرد: در برخی موارد غافلگیری ناشی از غفلت است و این موضوع مهم و مورد توجهی است.

این مقام مسئول با یادآور شدن این موضوع که رسانه تاثیر بزرگی بر افکار مردم خواهد گذاشت، عنوان کرد: رسانه می‌تواند کاری که شاید همه قوا و سازمان‌ها در طول یک سال انجام دهند را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرانجام برساند و این موضوع نشان از تاثیر شگرف رسانه دارد.

رئیس پلیس کشور با اشاره به اینکه ۴۰ ماموریت مشخص به پلیس محول شده است، گفت: هر کدام از این ماموریت‌ها در دل خود 6 یا هفت وظیفه دارند، در نتیجه پلیس در ایران متفاوت‌تر از پلیس‌های دیگر کشورها انجام وظیفه می‌کند.

به گفته رادان، براساس استانداردهای جهانی، به ازای هر هزار نفر باید پنج پلیس وجود داشته باشد و در ضمن بر اساس این استاندارد مرزبانی شامل نیروی پلیس نمی‌شود. اما در ایران این عدد خیلی بیشتر از این‌هاست و با استانداردها فاصله داریم.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲، فراجا ۹۳ شهید را تقدیم کشور کرده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون نیز ۳۰ شهید تقدیم کشور شده‌اند.

فرمانده فراجا با تاکید بر اینکه اقتدار پلیس نباید شکسته شود، گفت: در تمام جهان این را می‌دانند که نباید اقتدار پلیسشان شکسته شود، چرا که در این صورت دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. متاسفانه اتفاق بدی افتاده که اگر کسی با قانون مشکلی داشته باشد، بر مجری قانون خرده می‌گیرد، در صورتی که نباید این‌طور باشد و باید قانون اصلاح شود.

وی افزود: دشمنان برنامه دارند و می‌خواهند از کشف حجاب به عریانی و برهنگی و ... بروند. ما سندی را کشف کردیم که نشان می‌دهد موضوع جورج سوروس اخلاقی مطرح است و آموزش‌هایی را در این خصوص مطرح کرده‌اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه موضوع حجاب یک موضوع صددرصد اجتماعی است، تاکید: در موضوع حجاب هم ما نیازمند حرکت مسئولانه رسانه‌ها هستیم.

رئیس پلیس کشور در ادامه با بیان اینکه سالانه ۱۹ هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند، اظهار کرد: اگر ماشین مردم را توقیف می‌کنیم برای حفظ جان مردم است و دلیلش این است که مردم را دوست داریم. همچنین لازم به ذکر است که اشاره کنم در سال ۱۴۰۳ در حوزه سرقت تا به این لحظه با کاهش ۲۰ درصدی وقوع سرقت مواجه بوده‌ایم و رشد ۳۰ درصدی در بخش کشفیات نیز به وقوع پیوسته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار