قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر:

جمهوری اسلامی ایران در 3 جبهه مشغول مبارزه با مواد مخدر است

بیش از ۱۱۸۰ نوع مواد مخدر در دنیا در دسترس عموم است

تهران (پانا) - قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر این موضوع که تغییر الگوی مصرف باعث شده تا امروزه بیش از 1180 نوع مواد مخدر در دنیا در دسترس عموم قرار گیرد، گفت جمهوری اسلامی ایران در سه جبهه مقابله، پیشگیری و درمان مشغول به مبارزه است و در حوزه مبارزه بیشترین میزان کشف مواد مخدر را به خود اختصاص داده است.

کد مطلب: ۱۴۹۲۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
جمهوری اسلامی ایران در 3 جبهه مشغول مبارزه با مواد مخدر است

علیرضا کاظمی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار، ضمن تبریک این روز اظهار کرد: رسانه امروز نقش اول در فرهنگ سازی و تمدن سازی دارد و تبیین عقاید و تغییر باورها و رفتار از طریق رسانه انجام می شود.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه نباید به حوزه آسیب‌های اجتماعی نگاه دستگاهی داشت، گفت: رهبر معظم انقلاب آسیب‌های اجتماعی را مهم‌ترین دغدغه بیان می‌کنند که این موضوع نشان از جایگاه مهم آسیب‌ها در جریان جامعه دارد. اکنون براساس تحقیقات انجام شده توسط سازمان ملل متحد، موضوعات اعتیاد، فقر، سلاح کشتار جمعی و بحران محیط‌زیست، مهم‌ترین آسیب‌های جهانی هستند.

وی با اشاره به اینکه ایران در جوار مرکز تولید مواد مخدر قرار دارد، عنوان کرد: همین مساله جایگاه ایران را به سطح ویژه می‌رساند. سود حاصل از این تجارت به اندازه‌ای است که قاچاقچیان هیچ‌وقت از آن نگذشته و دست نخواهد کشید.

کاظمی با یادآور شدن این موضوع که تغییر الگوی مصرف باعث شده تا امروزه بیش از 1180 نوع مواد مخدر در دنیا در دسترس عموم قرار گیرد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در سه جبهه مقابله، پیشگیری و درمان مشغول به مبارزه است و در حوزه مبارزه بیشترین میزان کشف مواد مخدر را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم و نیاز است که رسانه بیش از پیش در بخش  مقابله با مواد مخدر نقش ایفا کند، مخصوصا در حوزه پیشگیری، فرهنگ‌سازی که فقط از طریق رسانه اثرگذار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار