رئیس پلیس راهور فراجا:

نرخ جرایم رانندگی منجر به کاهش تخلفات رانندگی شده است

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهور فراجا با اعلام این خبر که اصلاح نرخ جرایم رانندگی منجر به کاهش تخلفات رانندگی شده است، گفت از ۲۳ تیرماه امسال تا به امروز، میزان اعمال قانون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد کاهش داشته که نشان از کاهش تخلفات است.

کد مطلب: ۱۴۹۲۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
نرخ جرایم رانندگی منجر به کاهش تخلفات رانندگی شده است

سردار سیدتیمور حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار اظهار کرد: مهم‌ترین حلقه ‌اتصال دستگاه‌های اجرایی با مردم، رسانه‌ها هستند و نبود رسانه تلاش دستگاه‌ها و اثرگذاری برنامه آن‌ها را بی اثر می‌کند.

فرمانده پلیس راهور در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه در نیمه نخست امسال، تصادفات و تلفات جاده‌ای کاهش یافته است، گفت: بر اساس گزارش جدید پزشکی قانونی، معادل ۷.۸ درصد کاهش جانباختگان را نسبت به سال گذشته ناشی از تصادفات داشته‌ایم که نتیجه تلاش همه دستگاه‌ها بود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه دیگر شاهد پشت نوبتی و صف در بخش نقل و انتقال خودرو نیستیم، عنوان کرد: همچنین فرایند تعویض پلاک نیز از زمان آغاز تا پایان کار به ۳۰ دقیقه کاهش یافته است. پلیس در تلاش است که همین میزان نیز کاهش یابد زیرا راحتی مردم اولویت پلیس است.

فرمانده پلیس راهور فراجا با اعلام این خبر که اصلاح نرخ جرایم رانندگی منجر به کاهش تخلفات رانندگی شده است، گفت: از ۲۳ تیرماه امسال تا به امروز، میزان اعمال قانون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد کاهش داشته که نشان از کاهش تخلفات است.

وی با تاکید بر اینکه پلیس از کاهش تخلف و کاهش جریمه استقبال می‌کند، خاطرنشان کرد: مجموعه پلیس راهور با با پویش "نه به تخلف، نه به جریمه" به دنبال کاهش هرگونه حوادث ناشی از همین تخلفات است.

وی به کاهش کد جرایم از ۱۹۱ مورد به ۱۸۳ مورد در ابلاغیه جدید اشاره کرد ‌گفت: به مراتب سقف جریمه نیز از ۲ میلیون تومان به ۵ میلیون تومان رسید که پس از عبور از سقف مورد نظر خودرو مشمول توقیف می شود. 

وی‌ همچنین به طرح ترافیک‌ برای ‌ایام‌ اربعین حسینی (ع) اشاره کرد و گفت: تمامی تدابیر مورد نیاز برای تردد روان‌تر زائران پیش‌بینی شده است که البته نیازمند همراهی مردم است. 

رئیس پلیس راهور بار دیگر بر استفاده از وسایل نقلیه شخصی برای ایام اربعین تاکید کرد و گفت: باور داریم موفقیت پلیس در ماموریت های خود علاوه بر همراهی بین دستگاهی، نیازمند حمایت رسانه‌ها است. 

سردار حسینی همچنین به شرکت ها و نهادهایی اشاره کرد که با نشان آنها از وسائل نقلیه استفاده می‌شود و در این‌باره گفت: این مجموعه‌ها دارای تکالیف و مسئولیت قانونی اجتماعی هستند که باید پاسخگو باشند.

در ادامه وی به سکوهای اینترنتی دارای وسایل نقلیه گسترده اشاره کرد و افزود: به زودی به این مجموعه‌ها پرداخته خواهد شد و مسئولیت‌های اجتماعی آنان در حوزه ترافیک تعیین تکلیف می‌شود.

رئیس پلیس راهور بر ادامه مطالبات در حوزه ایمنی خودرو اشاره کرد و یادآور شد: همچنان این مساله مطالبه ما از تمامی مجموعه تصمیم گیرنده ‌خودروسازان است. طبق تحقیقات تخصصی پلیس، مهم‌ترین مشکل در خودروهای داخلی کیفیت پایین و استحکام بدنه خودرو است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار