معاون اول قوه قضاییه:

تولیدکنندگان می‌توانند تحریم‌ها را خنثی کنند

تهران (پانا) - معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه جامعه در پرتوی فعالیت‌های اقتصادی تولید کنندگان می‌تواند رفاه بیشتری را تجربه کند، گفت تولیدکنندگان می‌توانند تحریم‌ها را خنثی کنند.

کد مطلب: ۱۴۹۲۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
تولیدکنندگان می‌توانند تحریم‌ها را خنثی کنند

به گزارش قوه قضاییه، اولین جلسه ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال‌جاری، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری، ذبیح الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، بهزاد پور سید معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه، غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان ها، محمدباقر الفت معاون منابع انسانی و و امور فرهنگی قوه قضاییه، محمد صاحبکار خراسانی معاون راهبردی قوه قضاییه، محمد کاظمی فر رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، علیرضا شاهرخیان معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه، علی جمادی رئیس دبیرخانه ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه و ناصر سراج معاون سیاسی رئیس قوه قضاییه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی، معاون اول قوه قضاییه در ابتدای این جلسه بیان کرد: امروز اولین جلسه ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال‌جاری برگزار شد. مقرر شده است که برگزاری این جلسات به صورت مستمر ادامه داشته باشد تا درباره سیاست‌های کلی در جهت برون رفت برخی از مشکلات اقتصادی تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: باید اعضا این ستاد نسبت به نوع نگاه و تفکر یکدیگر شناخت کافی داشته باشند تا بر مبنا فهم همگانی حرکت کنیم. طبق نگاه امام علی (ع) اگر به دنبال رفاه هستید باید حرمت تولید کنندگان را حفظ کنید چرا که اگر مشاغلی را ایجاد می‌کنند سود آن را جامعه کسب می‌کند. جامعه در پرتو فعالیت اقتصادی تولیدکنندگان می‌تواند رفاه را بیشتر تجربه کند.

معاون اول قوه قضاییه گفت:اگر از تولیدکنندگان حمایت کنید جامعه به لحاظ اقتصادی تکان خواهد خورد. زمانی که تحریم‌های شدیدی به وجود می‌آید باید از نیروی عظیم تولیدکنندگان که می‌توانند تحریم‌ها را خنثی کنند، استفاده کنیم.

علی جمادی رئیس دبیرخانه ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در این جلسه به ارائه گزارشی از جلسات سال گذشته این ستاد پرداخت و گفت: ۶ جلسه ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه سال گذشته در مرکز و ستاد مرکزی برگزار شد که ۳۱ مصوبه داشته است و در دبیرخانه مصوبات و اجرای آن‌ها پیگیری می‌شود. عمده این مصوبات حالت اجرایی پیدا کرد به طوری که ۸۱ درصد از مصوبات اجرا شد و نسبت به سال ۱۴۰۱ که ۷۶ درصد مصوبات اجرایی شده بود رشد در اجرای مصوبات را داشتیم.

وی افزود: طبق گزارش وزارت صنعت و معدن و تجارت تا پایان سال ۱۴۰۲، هزارو ۸۸ شهرک و نواحی صنعتی در کل کشور به بهره‌برداری رسیده است. با پیگیری دبیرخانه ستاد استانی و مرکز در سال گذشته هزارو ۴۰۱ واحد احیا و یا از تعطیلی این واحدها جلوگیری شد.

جمادی بیان کرد: در سال گذشته استان خراسان رضوی با ۱۶۲ واحد اولین استان بوده که بیشترین تعداد واحدهای تولیدی احیا شده را داشته است و آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی نیز در ردیف‌های بعدی قرار داشتند.

وی درباره تعداد بازدیدهایی که سال گذشته ستادهای اقتصاد مقاومتی استان‌ها از واحدهای تولیدی داشتند گفت:۶ هزار و ۳۸۷ به صورت موردی و مشخص از واحدهای تولیدی در سال گذشته بازدید شده است. ۴۲ واحد تولیدی مستقیم توسط خود دبیرخانه اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس دبیرخانه ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه گفت: ۱ هزارو ۵۲۱ درخواست با موضوع مشکلات شرکت‌ها، کارخانجات و بنگاه‌های تولیدی سال گذشته در دبیرخانه اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفت و اقدامات لازم در جهت رفع موانع در جلوگیری از تعطیلی این واحدها در مرکز صورت گرفت و ۹ هزارو ۳۳۷ درخواست با موضوعات مطرح شده در استان‌ها مورد بررسی، ارائه راهکار و رفع مشکل قرار گرفت.

جمادی بیان کرد: در سال گذشته از بیکاری  ۱۲۲ هزارو ۳۳۷ نفر با توجه به اقدامات قوه قضاییه جلوگیری شد از این جهت عملکرد خوبی را در سراسر کشور شاهد هستیم. از جهت مشکلاتی که مربوط به حوزه اشتغال، تولید می‌شود با بررسی دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی ۴۲ درصد از مشکلات واحدهای تولیدی مربوط به بانک‌ها بود که رقم قابل توجهی است و ۵۵ درصد از مشکلات واحدهای تولیدی مربوط به کلیه سازمان‌هایی است که با بحث تولید و اشتغال مرتبط هستند ۳ درصد از مشکلات در معقوله ورشکستی است که اقدامات خوبی در حوزه مربوط به ورشکستگی شاهد هستیم.

در این جلسه اعضا ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه نقطه نظرات و راهکارها و سیاست‌گذاری‌های کلی به منظور جهش تولید و حل مشکلات واحدهای تولیدی را بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار