یک کارشناس فرهنگی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

ضعف سواد خانواده‌ها موجب می‌شود تا افراد به تقدس پیوند زناشویی پی نبرند

تهران (پانا) - یک کارشناس فرهنگی گفت ضعف سواد خانواده موجب می‌شود تا افراد به تقدس پیوند زناشویی و جایگاه والای آن پی نبرند و ارزش والای کلام پیامبر(ص) که بر تشکیل خانواده تاکید داشتند، درک نشود.

کد مطلب: ۱۴۹۲۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد
ضعف سواد خانواده‌ها موجب می‌شود تا افراد به تقدس پیوند زناشویی پی نبرند

طاهره زرنگار در گفت‌وگو با پانا درباره ازدواج جوانان و تسهیل در این امر، اظهار کرد: «سخت‌گیری‌های نا‌به‌جا، توهم‌گرایی، خیال‌بافی، عدم توجه به نیاز‌های اساسی و عاطفی، سواد فرهنگی و ضعف سواد خانوادگی، اجتماعی و همچنین ضعف سواد رسانه‌ای و سیاسی موجب شده تا خانواده‌ها در روابط خود دچار اشتباه شوند.»

وی افزود: «ضعف سواد خانواده موجب می‌شود تا افراد به تقدس پیوند زناشویی و جایگاه والای آن پی نبرند و ارزش والای کلام پیامبر(ص) که بر تشکیل خانواده تاکید داشتند، درک نشود.»

زرنگار گفت: «ضعف سیاسی به این معنا که وضعیت کشور و دنیا و تهاجم فرهنگی‌ که برکشور ما غالب شده و همچنین در خطر بودن خانواده را درک نکرده‌ایم. در کشور ما جمعیت رو به افول است. باید از جهات شناختی و فرهنگی مهارت‌افزایی شود.»

این کارشناس ادامه داد: «متخصصان در هر رشته‌ای که هستند در علوم سیاسی، حقوق، اقتصاد و همه حوزه‌ها باید به‌صورت میان‌رشته‌ای تبادل نظر کنند. باید سبک زندگی به ایرانی - اسلامی نزدیک شود و متخصصان ما راهکارهایی برای سبک زندگی مناسب و ایجاد عشق و محبت بین زوجین ارئه دهند تا بتوانند در جهت رفع همه نیازها در مسیر کمال حرکت کنند.»

وی افزود: «توقعات نابه‌جا در خانواده‌ها باید پایین بیاید. خیال‌بافی یعنی دختر و پسر دچار توهم شده که این توهم تحت تاثیر خواندن داستان‌ها و فضای رسانه‌ای است. اولین کارکرد ازدواج، آسایش و آرامش کنار یکدیگر است.»

زرنگار تاکید کرد: «باید بدانند انسان برای چه چیزی خلق شده است و شأن انسانی و کرامت ذاتی نباید خدشه‌دار شود. انسان جانشین خدا روی زمین است. باید فرهنگ گذشت و مدارا جای چشم‌ و هم‌چشمی را بگیرد.»

این کارشناس گفت: «باید دوره‌های آموزشی برای زوجین گذاشته شود. در این راه پدر و مادرها نقش اساسی دارند و باید در مسیر خودشناسی  و انتخاب معیارهای درست به فرزندان کمک کنند.»

وی خاطرنشان کرد:‌ «آن‌ها بر اساس انتخاب معیارهای درست باید برای زندگی هدف مشخص داشته باشند. هدف از ازدواج پول و قدرت نیست. همه ما از سوی خدا آمده و به سوی او برمی‌گردیم. این پیوند مقدس است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار