امکانات و تمهیدات لازم در جهت اربعین حسینی اندیشیده شده است

تهران (پانا)- نماینده رئیس جمعیت هلال احمر در طرح اربعین گفت: امکانات و تمهیدات لازم در جهت اربعین حسینی اندیشیده شده اما با توجه به گرمای شدید هوا، زائران برای حفظ سلامت خود باید به توصیه‌ها و نکات آموزشی نیز توجه کافی داشته باشند.

کد مطلب: ۱۴۹۱۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
امکانات و تمهیدات لازم در جهت اربعین حسینی اندیشیده شده است

سعید اوحدی در حاشیه بازدید از وضعیت محل استقرار تیم‌های امدادرسان به زائران اربعین حسینی از پایانه مرزی شلمچه، چذابه، مهران و پایگاه‌های امدادی اظهارکرد: امکانات و تمهیدات لازم اندیشیده شده اما با توجه به گرمای شدید هوا، زائران برای حفظ سلامت خود باید به توصیه‌ها و نکات آموزشی نیز توجه کافی داشته باشند.

نماینده عالی رئیس جمهور در طرح اربعین حسینی با اشاره به آغاز حرکت زائران اربعین حسینی و اشتیاق و عشق به امام حسین(ع) در طی کردن مسیر وصال یار گفت: امروز سیر مشتاقان اباعبدالله بسیار افزایش یافته و با همت ستاد مرکزی اربعین و پشتیبانی که در دولت های مختلف از این ستاد شد، زیر ساخت هایی با همکاری دستگاه‌های اجرایی بخصوص جمعیت هلال احمر که نقش بسیار مهم و کلیدی در کادر اجرایی این طرح دارند، فراهم شد تا با چاره اندیشی مناسب، در حوزه ارائه خدمات شاهد یک تحول عظیم و جدی باشیم.

اوحدی با توجه به اهمیت نقش موثر جمعیت هلال احمر به لحاظ کیفیت خدمت رسانی به زائرین با ایده‌های خلاقانه امدادی و درمانی، افزود: طرح‌های مختلفی از جمله طرح طبیب الدوار(پزشک سیار) بین عمودها در مسیر نجف به کربلا و برپایی کانکس‌هایی با امکانات پیشرفته و تونل سرد از جمله طرح های کارآمد در مسیر حرکت زوار اباعبدالله هستند.

نماینده عالی رئیس جمهور در طرح اربعین حسینی گفت: جمعیت هلال احمر با همکاری کمیته آموزشی ستاد اربعین و با تهیه بسته‌های آموزشی و آموزش هایی در امر سلامت زائرین جهت جلوگیری از گرمازدگی باعث کاهش مصدومان با علائم گرمازدگی شده است.

اوحدی افزود: جمعیت هلال احمر با افزایش بیش از ۸۰ درصد خدمت رسانی‌ها نسبت به سال گذشته و همکاری با ستاد مرکزی اربعین، در کنگره بین المللی اربعین از وزیر کشور(رئیس ستاد مرکزی اربعین) عالی ترین رتبه را کسب کرد.

وی با اشاره به گرمای شدید هوا که تفاوت جدی اربعین امسال نسبت به سال گذشته است، گفت: از دتگاه‌های مربوطه خواهان ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم هستیم و از زائرین عزیز درخواست داریم تمهیداتی در نظر گرفته و به توصیه‌های کادر آموزشی ستاد اربعین و جمعیت هلال احمر توجه لازم و کافی داشته باشند تا با سلامت زائران شاهد یک اربعین بسیار زیبا بوده و خداوند توفیق دهد از برکات این دریا و اقیانوس خروشان اربعین بهره مند شویم.

یعقوب سلیمانی، دبیر کل جمعیت هلال احمر نیز در جریان این بازدید با اشاره به هماهنگی و برنامه‌ریزی صورت گرفته با بخش‌های داخلی و بیرونی گفت: حدود ۱۲۴۰ پایگاه امداد و نجات هلال احمر از مرزهای ورودی به زائرین ایرانی و غیر ایرانی خدمات امدادی ارائه می‌دهند.

سلیمانی با اشاره به اینکه با مرز شلمچه، چذابه، مهران، خسروی و سایر مرزها هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است، افزود: بیش از ۲۳ هزار نفر از داوطلبین جمعیت هلال احمر به صورت مستقیم درگیر برنامه اربعین در سال جاری هستند.

سلیمانی گفت: بیش از ۴۰ هزار و ۵۰۰ پزشک و پرستار اعلام آمادگی کردند که عملیات پشتیبانی در خاک عراق را برعهده بگیرند که نسبت به سال گذشته افزایش ۴۰ درصدی داشته است.

سلیمانی با اشاره به نقش آفرینی جمعیت هلال‌احمر در حوزه‌ی آموزش پیشگیری ادامه داد: روز گذشته کنگره‌ی بین المللی با پیام ریاست محترم جمهور افتتاح شد که یکی از اهداف کنگره کمیته‌ امداد و نجات و سلامت و در واقع مدیریت تجمع انبوه هست که بخش عمده‌ی آن در حوزه‌ی آموزش، پیشگیری و مشارکت مردم است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با توجه به اینکه در آستانه‌ اربعین عزای سید و سالار شهیدان و یاران با وفایشان هستیم، گفت: به رسم هر سال که مردم غیور ایران در پیاده‌روی اربعین حسینی مشارکت فعال دارند به استان خوزستان سفر کردن تا بتوانم از زحمات جمعیت هلال احمر استان خوزستان به ویژه مدیرعامل، معاونین، همکاران و بلاخص داوطلبان که هر سال بهتر از سال گذشته اقدام به ارائه خدمت در مسیر طریق الحسین به زوار دارند، تشکری به عمل آورده و عرض خداقوتی داشته باشیم.

سلیمانی با بیان اینکه استان خوزستان پایتخت دفاع مقدس است و خاطرات عظیمی در بخش‌های مختلف در دل خود نهفته است و اکنون آغاز مسیر عاشقی اباعبدالله‌الحسین از وادی این سرزمین میسر می‌شود، افزود: به همین منظور برای پیشبرد خدمت‌رسانی در این ماه گرم سال و شدت ویروس جدید به این استان سفر کرده و در کنار هلال احمر استان خوزستان باید تمهیداتی صورت داد تا با آمادگی کامل و جامع و رفع نیازمندی‌های درخواستی در دو بخش داخل کشور و مرزهای ورودی به خاک عراق شاهد اربعینی باشکوه تر از سال های گذشته باشیم.

در ادامه دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور ضمن بازدید از امکانات پایانه مرزی شلمچه، چذابه و مهران و بررسی شرایط برپایی قرارگاه امداد و نجات، از نزدیک با تعدادی از امدادگران ونجاتگران به گفت‌وگو پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار