یک کارشناس محیط‌زیست در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

برای جلوگیری از خشک شدن تالاب‌ها، وزارت نیرو ملزم به پرداخت حق‌آبه شود

تهران (پانا) - یک کارشناس محیط‌زیست گفت مهم‌ترین کاری که باید برای حفاظت از تالاب‌ها انجام شود، این است که وزارت نیرو ملزم شود تا حق‌آبه‌های این تالاب‌ها را پرداخت کند.

کد مطلب: ۱۴۹۱۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
برای جلوگیری از خشک شدن تالاب‌ها، وزارت نیرو ملزم به پرداخت حق‌آبه شود

تالاب‌ها نواحی از خشکی هستند که با آب شیرین و شور در همه جای کره زمین از مناطق گرم استوایی تا دشت‌های یخ زده نزدیک قطب پوشیده است که به اندازه هر عضو دیگر طبیعت در سلامت و حفظ تعادل کره زمین نقش حیاتی دارند. یکی از وظایف اصلی دولت‌ها این است که در حراست از این تالاب‌ها تمام توان خود را بگذارند.

محمد درویش، کارشناس محیط زیست در گفت‌وگو با پانا درباره اصلی‌ترین رهکار حفاظت از تالاب‌های کشور، بیان کرد: «مهم‌ترین کاری که باید برای حفاظت از تالاب‌ها انجام شود، این است که وزارت نیرو ملزم شود تا حق‌آبه‌های این تالاب‌ها را پرداخت کند. این کار را باید با حق تقدم حق‌آبه شرب بر کشاورزی و صنعت در اولویت قرار داد.»

وی ادامه داد: «با این روند مسلما تالاب گاوخونی در استان اصفهان، تالاب زاینده رود، دریاچه ارومیه، بختگان در استان فارس و هورالعظیم در استان خوزستان  و جازموریان در کرمان احیاء خواهد شد.»

درویش بیان کرد: «قوانین درخصوص حفاظت از تالاب‌ها وجود دارد که دولت جدید به صراحت گفته می‌خواهد قانون را اجرا کند. امید است که قوانین گذشته که حق قوانین تالاب را بیان می‌کند، اجرا شود.»

وی خاطرنشان کرد: «باید برای اجرای درست این قانون روسا و مقامات دولتی دست به کار شوند. امید است که دولت آینده با اجرای قانون موجود در این زمینه به تعهدات خود و اجرای قانون عمل کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار