طوفان گرد و خاک در شرق کشور

تهران (پانا) - رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع طوفان گرد و خاک در شرق کشور و رگبار و رعدوبرق در برخی استان‌ها خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۹۰۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
طوفان گرد و خاک در شرق کشور

صادق ضیاییان اظهار کرد: در سه روز آینده در استان‌های ساحلی خزر در برخی ساعات بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: سه شنبه (۹ مرداد) در خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، چهارشنبه و پنجشنبه (۱۰ و ۱۱ مرداد) در ارتفاعات شرقی البرز ، جمعه (۱۲ مرداد) در گلستان، خراسان شمالی و شنبه (۱۳ مرداد) در گلستان و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل در ساعات بعد از ظهر و شب رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی‌می‌شود. 

ضیاییان ادامه داد: در سه روز آینده در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان برخی نقاط استان‌های فارس، هرمزگان و در جنوب کرمان در ساعات بعد از ظهر رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی پنج روز آینده در شمال شرق، شرق، جنوب شرق جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز و در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید، گاهی گردوخاک و دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. 

ضیاییان ادامه داد: پنجشنبه تا شنبه با توجه به تشدید سرعت وزش باد در برخی ساعات در شرق کشور طوفان گردوخاک رخ خواهد داد.

وی افزود: سه شنبه و چهارشنبه شرق دریای عمان و پنجشنبه و جمعه خلیج فارس تنگه هرمز دریای عمان و دریای خزر مواج خواهد شد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۰ مرداد) کمی ابری و وزش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۴ و ۳۹ درجه سانتیگراد و پس فردا (۱۱ مرداد) کمی ابری و وزش باد با کمترین و بیشترین دمای ۲۶ و ۴۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان اظهار کرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۱۲ و ۱۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۴۹ و ۴۸ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار