معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی خبر داد؛

ممنوعیت فروش بلیط چارتری هواپیما در ایام اربعین

تهران (پانا) - معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از ممنوعیت فروش بلیط چارتری هواپیما در ایام اربعین خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۹۰۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
ممنوعیت فروش بلیط چارتری هواپیما در ایام اربعین

سید کمال هادیانفر در جلسه ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه براساس پیش‌بینی‌ها، حدود ۴ میلیون ۶۰۰ هزار زائر از ایران در مراسم اربعین حسینی حضور پیدا خواهند کرد، گفت: حدودا ۶۳ درصد از زائران برای حضور در مرزها از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند و ۲۶ درصد از زائران ترجیح می‌دهند از ناوگان عمومی استفاده کنند. 

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی افزود: باید روز شمار زائران از ابتدای ماه صفر بسیار جدی گرفته شود.

وی با یادآور شدن این موضوع که برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی به ۸۸۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز است، گفت: این تعداد در شرایط عادی است و در شرایط پیک جابه‌جایی به چهار هزار و ۸۷۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیاز داریم. 

این عضو ستاد مرکزی برگزاری اربعین با پیشنهاد این موضوع که یک سهیمه ۶۰ لیتری بنزین برای خودروهای شخصی اختصاص داده شود، بیان کرد: برای جابه‌جایی زائران به‌صورت هوایی از مشهد به ایلام، آبادان، اهواز و کرمانشاه سه کشور خارجی اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین سه هزار پرواز برای اربعین مدنظر قرار گرفته‌ است و فروش بلیط چارتری هواپیما در این ایام ممنوع است.

هادیانفر با اعلام اینکه پیشنهاد شده تا نرخ کرایه اتوبوس‌ها ۳۰ درصدی افزایش یابد، عنوان کرد: این افزایش قیمت موجب استقبال بیشتر رانندگان خواهد شد؛ همچنین از زائران کربلای معلی درخواست دارم که مدیریت سفر را رعایت کنند و بلیط را به‌صورت رفت و برگشت خریداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار