پنجاه و ششمین کنکور ایران آغاز شد

تهران (پانا) - پنجاه و ششمین آزمون سراسری تاریخ آموزش عالی کشور از دقایقی قبل با رقابت ۳۹۵ هزار و ۸۷۱ داوطلب در دو گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی آغاز شد.

کد مطلب: ۱۴۸۶۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
پنجاه و ششمین کنکور ایران آغاز شد

دومین نوبت آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در یک هزار و ۷۴۷ حوزه‌ امتحانی فرعی واقع در ۶۲۵ دانشگاه و موسسه آموزش عالی ۴۰۸ شهرستان کشور در حال برگزاری است.

براساس آمار سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور،‌ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۱۹ نفر برای رقابت در آزمون گروه ریاضی و فنی نوبت دوم کنکور امسال ثبت‌نام کرده‌اند که ۴۴ هزار و ۶ نفر زن (۳۵ درصد) و ۸۱ هزار و ۱۱۳ نفر مرد (۶۵ درصد) هستند.

گروه علوم انسانی نیز ۲۷۰ هزار و ۷۵۲ نفر داوطلب دارد که ۱۷۸ هزار و ۶۴۸ نفر (۶۶ درصد) را زنان و ۹۲ هزار و ۱۰۴ نفر (۳۴ درصد) را مردان تشکیل می‌دهند.

درهای حوزه‌های امتحانی برای داوطلبان علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در سراسر کشور از ساعت ۷:۳۰ صبح امروز بسته شده و فرآیند آزمون نیز از ساعت هشت آغاز شده است.

در این رقابت علمی، داوطلبان گروه علوم ریاضی و فنی،‌ دو دفترچه سوالات دریافت کرده‌اند که برای ۴۰ سوال مندرج در دفترچه ریاضیات، ۷۰ دقیقه و برای ۶۵ سوال دفترچه فیزیک و شیمی،‌ ۷۵ دقیقه فرصت دارند.

دو دفترچه سوالات نیز در اختیار داوطلبان گروه علوم انسانی قرار گرفته که دفترچه شماره ۱ شامل ۸۰ سوال دروس ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی با ۸۵ دقیقه مدت زمان پاسخگویی است و داوطلبان باید به ۸۰ سوال دفترچه شماره ۲ شامل دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه و منطق و اقتصاد نیز در ۷۵ دقیقه پاسخ دهند.

آزمون سراسری نوبت دوم برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی نیز بعدازظهر امروز و گروه علوم تجربی، در نوبت صبح فردا جمعه ۲۲ تیرماه برگزار خواهد شد.

نوبت دوم آزمون سراسری امسال قرار بود در روزهای ۷ و ۸ تیرماه برگزار شود اما در پی شهادت رئیس جمهوری کشورمان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانشان در سانحه سقوط بالگرد (۳۰ اردیبهشت) و هم‌زمانی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در تاریخ هشتم تیرماه، برگزاری نوبت دوم کنکور، دو هفته به تعویق افتاد و به روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳ موکول شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار