۲۰۰ هزار نفر از مادران روستایی امسال رایگان بیمه می‌شوند

تهران (پانا) - مدیرعامل بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر گفت امسال ۲۰۰ هزار نفر از مادران دارای سه فرزند در مناطق روستایی و عشایر بیمه رایگان بازنشستگی خواهند شد.

کد مطلب: ۱۴۸۶۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
۲۰۰ هزار نفر از مادران روستایی امسال رایگان بیمه می‌شوند

بیت الله برقراری با اشاره به آیین نامه اجرایی ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان برای بیمه رایگان بیش از ۳۱۱ هزارمادر غیرشاغل ساکن در مناطق روستایی و عشایرِ دارای سه فرزند و بیشتر اعتبار داده شدکه براساس اولویت تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و در سال جاری هم با اختصاص اعتبار ۴۸۰۰ میلیارد تومان ۲۰۰ هزار مادردیگر تحت پوشش بیمه رایگان قرار می‌گیرند. 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان از رشد ۱۰۰ درصدی بیمه شدگان این صندوق در دولت سیزدهم هم خبرداد.

به گفته برقراری قبل از دولت سیزدهم، یک میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه شده فعال در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر بود و این درحالیست که در حال حاضر، یک میلیون و ۴۵ هزار بیمه شده جدید در این صندوق جذب شده و این تحول بی‌نظیر است.

برقراری در ادامه افزود: تمدیدی‌های صندوق رشد چشمگیری داشته و معدل تمدیدی‌ها در صندوق بیش از ۸۲ درصد بوده است.

وی در ادامه به ۱۹۲ هزار مستمری‌بگیر صندوق اشاره کرد و افزود:میانگین مستمری این افراد در طول سه سال ۸۳ درصد رشد داشته است. البته این عدد برای حداقلی بگیران ۲۱۰ درصد و بیمه اجتماعی زنان بیش از ۴۶ درصد رشد داشته است که این پوشش غیر از بیمه قانون جوانی جمعیت است.

برقراری همچنین در خصوص وصول مطالبات صندوق عنوان کرد: حدود یک همت از مطالبات صندوق وصول شده و همچنین بودجه صندوق در سال گذشته با رشد ۱۶۸ درصدی همراه بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی درآمد صندوق از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ افزود: با افزایش سطوح درآمدی صندوق در آینده، مستمری‌بگیران، مستمری بیشتری دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان، کشاورزان و عشایر به اقدامات صندوق در حوزه اقتصادی و دارایی‌های آن نیز اشاره و تصریح کرد: پرتفوی صندوق حدود ۹۰ همت بود که اکنون رقم آن به ۱۸۰ همت رسیده و ۱۰۰ درصدرشد کرده است. با افزایش دارایی صندوق، پایداری آن افزایش می‌یابد و این موضوع با مولفه‌های علمی، سرمایه گذاری‌های دقیق، مولدسازی و ورود در سهامداری صورت گرفته است.

وی همچنین درباره بیمه تکمیلی صندوق برای بیمه روستائیان نیز گفت: معتقدیم که براساس قانون بیمه‌های تکمیلی باید برای همه مستمری‌بگیران تداوم پیدا کند. اما برخی نظر کارشناسی دیگری دارند که بیمه تکمیلی را ادامه ندهیم. نگاه من این است دولت چهاردهم این مسیر را ادامه دهد، زیرا از نظر قانونی مکلف هستیم و در اساسنامه نیز بر این موضوع تصریح شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار