معاون سازمان غذا و دارو:

عناوین «ضدآب» یا «ضدتعریق» در ضدآفتاب‌‌ها تبلیغاتی است

تهران (پانا) - معاون اداره کل امور فراورده‌ های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت استفاده از عناوین «ضدآب» یا «ضدتعریق» برای ضدآفتاب‌‌ها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و تمام ضدآفتاب‌‌ها با گذشت زمان از روی پوست پاک می‌شوند.

کد مطلب: ۱۴۸۶۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد
عناوین «ضدآب» یا «ضدتعریق» در ضدآفتاب‌‌ها تبلیغاتی است

به گزارش سازمان غذا و دارو، رویا مرجانیان با اشاره به اینکه تولیدکنندگان کرم‌های ضدآفتاب مجاز به استفاده از عناوین تبلیغاتی غیرواقع روی محصولات نیستند، اظهار کرد: برای استفاده از ادعای ضدآفتاب مقاوم در برابر آب باید فرآورده آزمایش شده و ادعای مقاوم‌ بودن در برابر آب ثابت شود و زمان مقاوم‌ بودن به آب نیز مشخص باشد.

وی افزود: همه ضدآفتاب‌ها، چه برچسب مقاوم در برابر آب داشته باشند یا نداشته باشند، باید دستورالعمل‌هایی را در مورد زمان استفاده مجدد را بر روی برچسب خود درج کنند تا از محافظت پوست اطمینان حاصل شود.

معاون اداره کل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: ضدآفتاب‌ها به اشکال مختلف از جمله لوسیون‌ها، کرم‌ها، ژل‌ها، استیک‌ها و اسپری‌ها در دسترس هستند. دستورالعمل استفاده از محصولات ضدآفتاب بسته به شکل آنها می‌تواند، متفاوت باشد. باید همیشه قبل از استفاده از یک محصول ضدآفتاب برچسب آن را بخوانید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار