لزوم پایبندی شهرداری به قانون نصب پرچم در سطح شهر

تهران (پانا) - سه تن از اعضای شورای شهر تهران نسبت به لزوم پایبندی شهرداری تهران به قانون نصب پرچم تأکید کردند.

کد مطلب: ۱۴۸۶۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد
لزوم پایبندی شهرداری به قانون نصب پرچم در سطح شهر

سوده نجفی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه در جلسه گذشته تذکری در خصوص آذین بندی شهر تهران به مناسبت ماه محرم داشتم که بعد از این تذکر اقدامات بیشتر و بهتری در شهر صورت گرفت که از اهتمام سازمان زیباسازی تشکر می‌کنم، گفت:  نکته‌ای به نظر دچار سوء برداشت شده است؛ چراکه بنده در تذکر جلسه گذشته مخالف نصب و برافراشتن پرچم امام حسین(ع) در سطح شهر نبوده، نیستم و نخواهم بود. ما هرآنچه که داریم از امام حسین (ع) است و شهدا نیز به مولایشان اقتدا کردند. اتفاقا در این خصوص که چرا آذین بندی مناسبی نشده از شهرداری انتقاد کردم. 

نجفی افزود: بحث دیگری که عرض کردم بر اساس قوانین و آیین نصب پرچم جمهوری اسلامی بود که در بند"د" آن بیان شده است در اعیاد رسمی، ملی و مذهبی می‌توان پرچم جمهوری اسلامی ایران را به تعداد بیشتر در محل های مناسب نصب کرد و هیچ اشاره‌ای به جایگزینی پرچم در مناسبت های مذهبی به جای پرچم رسمی کشور نشده است و بخش دیگر تذکر بنده در این راستا و بر اساس مشاهدات میدانی و گزارشات شهروندی که داشتم، بود.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی افراد و مدیران شهرداری تفسیر اشتباهی از موضوعی که بیان کردم داشتند که لازم دانستم این مسئله را برای جلوگیری از هرگونه برداشت‌های احتمالی دیگر عرض کنم. بهتر است افراد به جای اظهار نظرهای زودهنگام به اصل نکته‌ای که بیان شد دقت و آیین نامه ها مربوط به آن را مطالعه کنند.

در ادامه مهدی چمران نیز با بیان اینکه در تدوین قانون نصب پرچم حضور داشتیم  و بر این اساس در جایگاه‌های رسمی باید پرچم استاندارد جمهوری اسلامی در ابعاد استاندارد، مصوب شود گفت: بر همین اساس  پرچم جمهوری اسلامی بالای سفارت خانه و ... مواقع عزا پرچم نیمه افراشته باشد.

وی ادامه داد: ولی پرچم های دیگر شهر،‌ پرچم هایی است که برای اعلام عزا و شادی است هرچند برای اینکه باد آنها را نپیچاند ابعاد استاندارد ندارد و ما در دوره های قبل در مورد پرچم های شهرداری در پل ها،‌ میادین و ... مصوبه‌ای داشتیم که باید عین مصوبه استفاده شود و حتما وقتی روی یک پل سی پرچم است باید حتما در میان آنها حداقل یک پرچم ایران باشد تا مشخص باشد که اینجا جمهوری اسلامی ایران است.

همچنین در ادامه ناصر امانی نیز با بیان اینکه مشاهدات ما نشان می دهد که تقریبا همه پرچم‌های جمهوری اسلامی از عرشه پلها جمع آوری شده و حتی یک پرچم ایران نیز نصب نشده است، گفت: در حالی که بر اساس مصوبه قبلی شورا تأکید می شود که حتما پرچم ایران باشد و می شد که  اول و انتهای پل را پرچم  ایران نصب کرد و وسط همه پرچم عزا، چراکه مکمل هستند.

وی تأکید کرد: باید در مکان رسمی پرچم ایران نیمه افراشته باشد نه اینکه جمع شود و این کم دقتی است وگرنه قطعا تعمدی در کار نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار