برنامه وزارت علوم برای صدور گواهینامه استادی

تهران (پانا) - وزیر علوم از برنامه این وزارتخانه برای صدور گواهینامه استادی خبر داد و گفت معلمی مانند پزشکی یک تخصص است و برنامه داریم برای این شغل، گواهینامه صادر کنیم.

کد مطلب: ۱۴۸۶۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
برنامه وزارت علوم برای صدور گواهینامه استادی

دومین اجلاس سرآمدان آموزشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور با عنوان سرآمدی، مهارت محوری و مردمی سازی آموزش صبح امروز با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: معلمی یک افتخار و یک نعمت بزرگ الهی است.

وی افزود: معلم می تواند با یک آفرین گفتن یا یک از تو انتظار نداشتن گفتن مسیر یک انسان را تغییر دهد. معلمی قدرتی دارد که هیچ شغل و حرفه‌ای ندارد.

وزیر علوم اضافه کرد: مقام معظم رهبری وظیفه دانشگاه‌ها را خیلی ساده در تربیت عالم، تولید علم و جهت‌دهی به این دو وظیفه بیان کردند. اگر به این سه وظیفه توجه کنیم می‌توانیم تمام ظرفیت دانشگاه‌ها را در امر تحقق هدایت کنیم.

وی افزود: در بدو ورود به دانشگاه پنج اولویت از جمله مرجعیت علمی و دیپلماسی، علمی و فناوری، آموزش، پژوهش و برونداد هدفمند، نوآوری فرهنگی، شاگرد، فناوری و نوآور پرور را در وزارت علوم تعریف کردیم و تلاش کردیم بتوانیم شاخص‌ها را بالا ببریم.

زلفی‌گل به آموزش هدفمند اشاره کرد و گفت: مبنای هر پیشرفتی آموزش است، پژوهش، فناوری، صنعت و فرهنگ خوب در کشور با امر آموزش اتفاق می‌افتد.

وزیر علوم اضافه کرد: اگر بخواهیم جامعه دانایی داشته باشیم مبنای اصلی آن آموزش است. باید آموزش را جدی بگیریم. آموزش خوب هست که پژوهش و نوآوری خوب را شکل می‌دهد.

وی عنوان کرد: سرآمدان آموزشی را ایجاد کردیم تا کسانی که برای کلاس اهمیت بیشتری قایل می‌شوند دیده شوند و صرفا نباید به پژوهش توجه کنیم.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: هدفمان این نیست که چند نفر سرآمد آموزشی داشته باشیم بلکه هدف این است به یک امر مقدس بهت دهیم.

وزیر علوم اضافه کرد: اگر می‌خواهیم نسل پاسخگو به جامعه تحویل دهیم خودمان هم باید نسبت به مسائل پاسخگو باشیم. باید نسل جوان را متقاعد کنیم آموزش حضوری و غیرحضوری با هم تفاوت دارند و به یک طرح تحقیقاتی برسیم.

وی گفت: آموزش ارکانی مانند استاد، دانشجو، یاوران علمی و محتوا دارد که باید به آنها توجه کنیم.

زلفی‌گل عنوان کرد: معلمی هم مانند پزشکی یک تخصص است و برنامه داریم برای آن هم یک گواهینامه صادر کنیم.

وی گفت: بحث نظام سنجش و انگیزش بسیار مهم است و ۶۰ پایه تشویقی را در دولت سیزدهم اجرایی و عملیاتی کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار