رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد:

فعال‌سازی خانه‌های هلال در جهت فقرزدایی و توانمندسازی مردمی

تهران (پانا) - رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد که خانه‌های هلال در حوزه فقرزدایی و توانمندسازی مردمی فعال شده است.

کد مطلب: ۱۴۸۶۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
فعال‌سازی خانه‌های هلال در جهت فقرزدایی و توانمندسازی مردمی

پیرحسین کولیوند در اجلاسیه بریکس با اشاره به تجربیات جمعیت هلال احمر ایران در سال‌های اخیر گفت: ایجاد مراکز درمانی خودگردان در کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین به‌واسطه این که انجام ماموریت‌های بهداشتی و درمانی در خارج از کشور به عهده هلال احمر گذاشته شده است، از جمله دستاوردهای جمعیت هلال احمر است که با انجام حداقل سرمایه گذاری، توانسته با استفاده از ظرفیت کمک‌های دولتی کشور میزبان، سالانه بیش از یک میلیون خدمت بهداشتی و درمانی را به مراجعه کنندگان ارائه و نقشی اساسی در توسعه سلامت ایفا کند.

وی افزود: نمونه کوچک‌تر و محله محور این خدمت، خانه‌های هلال هستند که جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با رویکرد آموزش همگانی برای شناسایی مخاطرات و واکنش به شرایط اضطراری با هدف مقابله با آسیب‌های جانی و مالی ناشی از حوادث طبیعی، بیماری‌ها و افزایش تاب آوری در شرایط بحرانی اقدام به تاسیس آن‌ها کرد. امروزه ارکان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان زنجیره‌ای پوششی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا با حداکثر توان به مردم خدمت رسانی شود.

کولیوند ادامه داد: بر همین اساس خانه‌های هلال در هم افزایی با سایر سازمان‌های جمعیت هلال احمر در حوزه فقرزدایی و توانمندسازی مردمی فعال شده و توانسته با شناسایی اقشار آسیب دیده یا نیازمند خدمات بهداشتی، درمانی و معیشتی به آن‌ها ارائه و از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کند.

در پایان این اجلاسیه ابتکارات جمعیت هلال احمر مورد توجه قرار گرفت و تحسین سایر جمعیت های ملی را به دنبال داشت تا از این الگوها و تجربیات در سایر کشورها و جامعه بریکس استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار