مدیرکل آموزش قوه قضاییه:

ضوابط آموزشی کارکنان اداری و قضایی بازبینی شد

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش قوه قضاییه گفت با بازبینی ضوابط مربوط به بازآموزی دوره‌های آموزشی کارکنان اداری مصوب شد تا کارکنان به منظور تکمیل ساعت آموزشی این امکان را داشته باشند که با رعایت سپری کردن حداقل ۷۰ درصد از آموزش‌های مصوب رشته شغلی تحت تصدی و گذشت بیش از ۳ سال از تاریخ شرکت در دوره مورد بازآموزی، دوره‌ای را که قبلا آموخته و در آن نمره کسب کرده‌اند، مجدد انتخاب کنند.

کد مطلب: ۱۴۸۶۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد
ضوابط  آموزشی کارکنان اداری و قضایی بازبینی شد

به گزارش قوه قضاییه، نشست شورای آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با حضور مدیرکل آموزش قوه قضاییه و جمعی از اعضا این شورای در محل ساختمان شهید صدیقیان (ساختمان شماره ۳ قوه قضاییه) برگزار شد.

محور اصلی مذاکرات اعضا حاضر در جلسه مذکور طرح آموزش علوم قرآنی و حدیث در دوره‌های کارآموزی قضایی، بازنگری درخصوص مباحث پودمان حقوق جزای اختصاصی (۴) و تفکیک آن به پودمان جزای اختصاصی ۴ و ۵ و همچنین بازبینی ضوابط مربوط به بازآموزی دوره‌های آموزشی کارکنان اداری و قضایی بود.

مهدی جوهری با اشاره به عناوین مهم این نشست عنوان کرد: در طرح آموزش علوم قرآنی و حدیث در دوره‌های کارآموزی قضایی در راستای حکمرانی قرآنی، پیشنهاد تدریس آشنایی با قرآن و حدیث در دستور کار قرار گرفت و حسب منویات الفت؛ معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه مقرر شد اعلام منابع سوالات مصاحبه گران جذب و گزینش قوه قضاییه از محتوای کتاب آشنایی با قرآن و حدیث برداشت شود تا مطالب در چارچوب و استاندارد مشخصی در قالب کتاب ارائه شود و داوطلبان قبل از مصاحبه با منابع سوالات آشنایی داشته باشند و محتوای مربوطه را که قطعا فراگیری آن در دوران ضمن خدمت هم ضروری است، مطالعه کنند.

وی با بیان اینکه این کتاب با متنی روان با مشارکت اداره کل آموزش و امور فرهنگی تهیه و تنظیم شده است، افزود: کتاب‌های مذکور بعد از مرحله جذب داوطلبان امر قضا به داوطلبان ارائه می‌شود تا به شکل خودخوان مطالعه کنند.

مدیرکل آموزش قوه قضاییه اظهار کرد: با عنایت به بررسی‌ها و آسیب شناسی‌های انجام شده درخصوص نمرات پودمان حقوق جزای اختصاصی (۴) کارآموزان قضایی و نظر به محتوای غامض و متنوعی که این پودمان دارد، مقرر شد بازنگری درخصوص مباحث پودمان حقوق جزای اختصاصی (۴) و تفکیک آن به پودمان جزای اختصاصی ۴ و ۵ در دستور کار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در این راستا مصوب شد پودمان حقوق جزای اختصاصی (۴) مشتمل بر مباحث ۱- پولشویی و اخلال در نظام اقتصادی ۲- جرایم مالی کارکنان دولت و پودمان حقوق جزای اختصاصی (۵) شامل مباحث ۱- قاچاق کالا ارز اسلحه و مهمات ۲- جرایم مربوط به مواد مخدر و روان گردان تفکیک گردد تا در فهم مطالب توسط کارآموزان تسهیل شود.

جوهری همچنین از بازبینی ضوابط مربوط به بازآموزی دوره‌های آموزشی کارکنان اداری و قضایی خبر داد و گفت: با بازبینی ضوابط مربوط به بازآموزی دوره‌های آموزشی کارکنان اداری مصوب شورای آموزش در مورخ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ مصوب شد تا کارکنان به منظور تکمیل ساعت آموزشی این امکان را داشته باشند که با رعایت سپری کردن حداقل ۷۰ درصد (به جای ۸۰ درصد) از آموزش‌های مصوب رشته شغلی تحت تصدی و گذشت بیش از ۳ سال (به جای ۵ سال) از تاریخ شرکت در دوره مورد بازآموزی، دوره‌ای را که قبلا آموخته و در آن نمره کسب کرده اند، مجدد انتخاب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار