استاد دانشگاه علوم قضایی در گفت‌وگو با پانا؛

قانون ایران با استاندارد‌های سازمان بین‌المللی کار هماهنگ است

تهران (پانا) - استاد دانشگاه علوم قضایی گفت قانون کار ایران به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با مقاوله‌نامه‌های سازمان جهانی کار هماهنگ است و بیشتر استانداردهای مربوط به مقررات سازمان بین‌المللی کار را رعایت کرده است.

کد مطلب: ۱۴۸۶۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
قانون ایران با استاندارد‌های سازمان بین‌المللی کار هماهنگ است

امیر بی‌پروا، استاد دانشگاه علوم قضایی در گفت‌وگو با پانا درخصوص اینکه قوانین کار در ایران تا چه میزان با سازمان بین‌المللی کار هماهنگ است، اظهار کرد: «سازمان بین‌المللی کار یک سازمان بین‌المللی است که در رابطه با استاندارد‌های کارگران و وضعیت کارگر در عرصه بین‌المللی کنش‌گری می‌کند. این سازمان از سازمان‌های بین‌المللی بسیار قدیمی است.»

وی ادامه داد:‌ «این سازمان چندین مقاوله‌نامه در حمایت از کارگران دارد که این مقاوله‌نامه‌ها الزام‌آور هستند و در آن‌ها شرایط کار آسان، مرخصی، بیمه‌درمانی و دستمزد را در نظر گرفته شده است.»

بی‌پروا گفت: «جالب است که موضوعات در این مقاوله‌نامه‌ها به‌صورت جزئی بیان شده است. به‌طور مثال به غذای کارگران، سرویس، بازنشستگی و بیمه تامین اجتماعی در آن‌ها اشاره شده است.»

استاد دانشگاه علوم قضایی بیان کرد: «قانون کار ایران به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با مقاوله‌نامه‌های سازمان جهانی کار هماهنگ است. در اینجا با یک بررسی تطبیقی، قانون فعلی ایران بیشتر استانداردهای مربوط به مقررات سازمان بین‌المللی کار را رعایت کرده است. علاوه بر این از لحاظ تاریخی ایران در اجلاس‌های سازمان جهانی کار مشارکت داشته است.»

وی بیان کرد: «قانون کار ما اکثر توصیه‌های سازمان جهانی کار را در نظر گرفته است. ایران از جهت استاندارد‌های بین‌المللی وضعیت مطلوبی نسبت به مقاوله‌نامه‌های مربوط به حقوق کار دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار