آمادگی سازمان بازرسی کشور برای تسهیل در ورود شرکت‌های ایرانی به صنعت برق

تهران (پانا) - معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور گفت با وجود ضوابط و قوانین بالادستی و همچنین ظرفیت‌های موجود در کشور متاسفانه تاکنون انرژی تولید شده از منابع تجدیدپذیر بسیار کم و ناچیز بوده و با توجه به مشکلات یاد شده می‌بایست تدابیر لازم در وزارت نیرو جهت به کارگیری این انرژی در اسرع وقت اتخاذ شود.

کد مطلب: ۱۴۸۵۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی سازمان بازرسی کشور برای تسهیل در ورود شرکت‌های ایرانی به صنعت برق

ستار شیرعالی معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور در راس یک هیات بازرسی از مرکز راهبردی دیسپاچینگ شرکت مدیریت شبکه برق ایران بازدید کرد.

معاون سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه این بازدید طی نشستی که با حضور همایون حائری «معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی»، مصطفی رجبی مشهدی «مدیرعامل توانیر»، مهدی مقیم زاده «مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق» و محمدحسن امیری «بازرس کل امور نیرو و ارتباطات سازمان بازرسی کل کشور» و معاونین این بازرسی امور برگزار شد، با اشاره به پیاده سازی سامانه اصلی این مرکز توسط یک شرکت خارجی خواستار به کارگیری توان شرکت های ایرانی برای بومی سازی و ایجاد سیستم داخلی شد.

شیرعالی با اشاره به اهمیت و حساسیت مرکز کنترل شبکه برق تاکید کرد: بومی سازی این مرکز باید در اولویت وزارت نیرو قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی کل کشور با تمام توان آمادۀ حمایت از شرکت های داخلی و دانش بنیان در راستای اجرای پروژه های داخلی این صنعت است.

معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر حمایت حداکثری از توان تولید داخل و شرکت های دانش بنیان، آمادگی سازمان بازرسی را جهت تسهیل در ورود شرکت‌های ایرانی به صنعت برق اعلام کرد و مقرر شد مسئولین شرکت توانیر و مدیریت شبکه برق، در هر موردی که می توان از ظرفیت و جایگاه سازمان بازرسی جهت رشد تولید داخل و حمایت از صنعت برق و بکارگیری محصولات و خدمات ایرانی استفاده کرد مراتب را جهت اقدام به سازمان بازرسی اعلام کنند.

شیرعالی ضمن تاکید بر ایجاد نیروگاه های تجدید پذیر گفت: با وجود ضوابط و قوانین بالادستی و همچنین ظرفیت‌های موجود در کشور متاسفانه تاکنون انرژی تولید شده از منابع تجدید پذیر بسیار کم و ناچیز بوده و با توجه به مشکلات یاد شده می بایست تدابیر لازم در وزارت نیرو جهت به کارگیری این انرژی در اسرع وقت اتخاذ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار