یک کارشناس محیط‌زیست در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

لزوم حمایت حاکمیت از تقویت خانه‌های محیط‌زیست

تهران (پانا) - یک کارشناس محیط‌زیست درخصوص تقویت خانه‌های محیط‌زیست کشور گفت باید حاکمیت در این راستا کمک کند. به‌طور مثال این امکان را بدهد تا از فضای سبز با پوشش چمن استفاده شود و به مردم فرصت مداخله بدهند.

کد مطلب: ۱۴۸۵۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
لزوم حمایت حاکمیت از تقویت خانه‌های محیط‌زیست

حسین آخانی، کارشناس محیط زیست در گفت‌وگو با پانا درباره راه‌حلی برای تقویت خانه‌های محیط‌زیست، بیان کرد: «باید حاکمیت در این راستا کمک کند. به‌طور مثال این امکان را بدهد تا از فضای سبز با پوشش چمن استفاده شود و به مردم فرصت مداخله بدهند. اینگونه موضوعات می‌تواند با جمعی از افراد متخصص و مردم به صورت گفت‌وگو تا حد زیادی حل شود.»

آخانی افزود: «گفت‌وگو و فعالیت در حوزه محیط‌زیست بسیار اثربخش است و نباید مشمول نگاه‌های سیاسی و جناحی شود. باید این  مسائل به‌صورتی نهادینه شود تا بتوان مشکلات را حل کرد.»

این کارشناس محیط‌زیست درخصوص تاثیر هوش مصنوعی در فعالیت‌های محیط‌زیستی بیان کرد: «باید همه فعالیت‌ها به نفع مردم باشد. همه فعالیت‌ها به نحوی صورت پذیرد که در آخر مردم منتفع شوند، حتی بهره‌برداری از هوش مصنوعی در حوزه محیط‌زیست نیز باید در راستای سود مردم از آن باشد، زیرا با استفاده از آن بسیار می‌توان پیشرفت‌های چشم‌گیری را مشاهده کرد که زندگی همه مار را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد .»

آخانی تاکید کرد: «اگر اینگونه موضوعات حل نشود، هوش مصنوعی ابزاری برای  سودجویان خواهد شد تا که بتوانند به اهداف خود رسیده و بر  تسلط بر منابع بیافزایند.»

وی درخصوص مشارکت فعال مردم در این زمینه بیان کرد: «باید مردم بتوانند مشکلات خود را در این زمینه بدون ترس از تهدید، با حاکمیت درمیان بگذارند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار