معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران:

۹۷ درصد از ساختمان‌های تهران کمتر از ۶ طبقه هستند

تهران (پانا) - معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر طراحی مناسب نمای ساختمان‌ها به ویژه ساختمان‌های بلندمرتبه گفت ۹۷ درصد از ساختمان‌های تهران کمتر از ۶ طبقه هستند.

کد مطلب: ۱۴۸۵۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
۹۷ درصد از ساختمان‌های تهران کمتر از ۶ طبقه هستند

به گزارش سایت شهر، حمیدرضا صارمی اظهار کرد: ما در تهران سالانه ۲۰ میلیون متر مربع ساخت و ساز داریم و به گفته مرکز تحقیق ساختمان متوسط سن بنا در ایران ۳۰ سال و در جهان ۱۰۰ سال است.

وی افزود: اگر هزینه ساخت هر متر مربع را ۲۰ میلیون تومان در نظر بگیریم، سالانه ۴۰۰هزار میلیارد تومان تولید ناخالص داخلی داریم.

صارمی تصریح کرد: باید ایمنی ساختمان را از زمان احداث در نظر بگیریم؛ چراکه ساخت و ساز در این شرایط ایمن جلو می‌رود و صرفه‌جویی بسیار زیادی برای بهره‌برداران خواهد داشت. در گذشته حدود ۵۰ درصد سازه‌ها بتن و ۵۰ درصد فلز بود اما در حال حاضر به دلیل گرانی فلز، حدود ۸۰ درصد سازه‌ها به سمت بتن می‌رود؛ اما کیفیت این بتن چقدر است؟ این موضوع نیاز به نظارت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه جمعیت شهری ایران در سال ۱۳۳۵ حدود ۵ میلیون نفر و در حال حاضر ۶۵ میلیون نفر است، یادآور شد: وقوع بسیاری از سوانح، اجتناب ناپذیر است و قدرت پیشگیری ما باید افزایش پیدا کند؛ با وجود لوازم گاز سوز، نفت‌سوز و الکتریکی و لوازم قابل اشتعال، آتش‌سوزی  تبدیل به  یکی از  تهدیدات بالقوه ساختمان‌ها شده است.

وی ادامه داد: در تهران ساختمان‌ها به دوبخش تقسیم می‌شود؛ ۶ طبقه و بالاتر و کمتر از آن. بیش از ۹۷ درصد ساختمان‌های تهران زیر ۶ طبقه است. در این ساختمان‌ها راه‌های خروج، دوربند، عدم استفاده از درب شیشه و عدم استفاده از نمای قابل اشتعال از اولویت‌هاست که در نمای بالای ۶ طبقه استفاده از مصالح مقاوم در برابر حریق و ... هم باید مد نظر قرار بگیرد. ایمنی در نما در ساختمان‌ها بسیار مهم است. طراحی نامناسب نما سبب سرایت حریق از آن به داخل ساختمان می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار