معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت خبر داد؛

ضرورت ساماندهی و ارتقای جایگاه داروسازی سنتی در نظام سلامت کشور

تهران (پانا) - معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت بر ضرورت ساماندهی و ارتقای داروسازی سنتی در کشور، تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۵۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ساماندهی و ارتقای جایگاه داروسازی سنتی در نظام سلامت کشور

به گزارش وزارت بهداشت، سید مهدی میرغضنفری در اولین جلسه کارگروه داروسازی سنتی که با هدف هم‌ اندیشی و تبادل نظر در خصوص چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی داروسازی سنتی در ایران برگزار شد، به برخی مسائل و چالش‌های مرتبط با این رشته اشاره و بر ضرورت شناسایی شکاف‌ها و راهبردهای توسعه و ارتقای داروسازی سنتی در کشور و تسهیل دستیابی بیماران به داروهای استاندارد، تاکید کرد.

وی در ادامه به اهمیت داروسازی سنتی در نظام سلامت کشور اشاره و جذب دانشجو به این رشته را از طریق برنامه‌ریزی اصولی و هدفمند، حائز اهمیت برشمرد.

وی همچنین ساماندهی تدریس دو واحد برای دانشجویان داروسازی را ضرورتی مهم عنوان و بر تدوین برنامه‌های آموزشی برای تربیت متخصصان این رشته تاکید کرد.

معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در پایان ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این نشست‌ها و با برنامه‌ریزی‌های مدون، شاهد حضور موثرتر داروسازان سنتی و ایفای نقش آنها در تولید داروهای مبتنی بر منابع طب سنتی ایران و در دسترس قرار گرفتن داروهای استاندارد و در نهایت ارتقای جایگاه داروسازی سنتی در نظام سلامت کشور، خواهیم بود.

در ادامه این نشست، اعضای کارگروه به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص موضوعات مختلف مرتبط با داروسازی سنتی پرداختند.

در پایان با تعیین اولویت‌های کاری، مقرر شد که کارگروه داروسازی سنتی به طور مستمر جلسات خود را برگزار و در خصوص تدوین برنامه‌های راهبردی و اجرایی در این حوزه اقدام کند.

گفتنی است، اولین نشست کارگروه داروسازی سنتی با حضور دکتر سید مهدی میرغضنفری - معاون تعالی دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، دکتر روجا رحیمی - رییس دانشکده طب ایرانی دانشگاه تهران و برخی اعضای هیأت علمی و متخصصان طب و داروسازی سنتی در دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت برگزار شد و موضوعات مرتبط با داروسازی سنتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار