ایستگاه متروی امام حسین (ع) بازطراحی معماری می‌شود

تهران (پانا) - شهردار منطقه ۷ تهران از بازطراحی معماری ایستگاه متروی امام حسین (ع) با بهره گیری از معماری اسلامی ایرانی، با رویکرد اختلاط کاربری هنری، فرهنگی و اقتصادی خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۸۴۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
ایستگاه متروی امام حسین (ع) بازطراحی معماری می‌شود

نصراله آبادیان در توضیح بیشتر گفت: به دلیل نقش و تأثیر شکل ظاهری و همچنین معماری ایستگاه‌های شبکه متروی تهران در زیباسازی منظر شهری و همچنین القای حس شادابی و پویایی در مسافران این وسیله حمل و نقلی، در نظر داریم با برگزاری مسابقه و انتخاب یکی از طراح‌های پیشنهادی زمینه تغییر چهره شهری را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت قرارگیری ایستگاه امام حسین (ع) در مجاورت بافت و مراکز جدید شهری، از نظر معماری و زیبایی‌شناسی طوری طراحی خواهد شد تا ضمن القای معماری اسلامی ایرانی، جلوه‌ای مدرن و درخور توجه داشته باشد.

شهردار منطقه ۷ عنوان کرد: تغییر اصولی در شکل ظاهری و محتوای معماری ایستگاه‌های مترو، غیر از کمک به ارتقای کالبد و منظر شهری، در کاهش هزینه‌های ساخت و همچنین سهولت امر تعمیر و نگهداری ایستگاه ها در دوران بهره برداری نیز موثر است؛ ضمن اینکه به روزرسانی الزامات و توجه به مباحث پایه معماری، ارتقاء کیفیت فضاهای ایستگاهی و افزایش بهره وری را به همراه خواهد داشت.

بنا براعلام روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، به گفته وی، امروزه در شهرهای بزرگ تونل‌های زیرزمینی که مترو نامیده می‌شوند، به عنوان یک ‌شبکه ارتباطی آسان ‌و پرسرعت‌ که فارغ از ترافیک ‌حرکتی روی زمین‌ هستند، شهروندان را با اتلاف وقت ‌کمتری جابه‌جا می‌کنند که در عین حال مورد توجه روزافزون قرار گرفته‌اند؛ اما جدا از ساحت زیرزمینی مترو، ایستگاه‌ها یا مدخل‌های ورودی این شبکه ارتباطی به عنوان نماد ‌آن روی سطح شهر، اهمیت زیادی دارد و با تملک املاک اراضی پیرامونی این ایستگاه و آزادسازی زمین، زمینه این امر در این دوره مدیریت شهری فراهم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار