۲۲۰ مقاله علمی حوزه علوم شناختی مشمول حمایت معاونت علمی ریاست‌جمهوری شدند

تهران (پانا) - ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در بهار امسال از بیش از ۵۰ مقاله معتبر علمی- پژوهشی و ISI حمایت کرده است.

کد مطلب: ۱۴۸۴۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
۲۲۰ مقاله علمی حوزه علوم شناختی مشمول حمایت معاونت علمی ریاست‌جمهوری شدند

به گزارش روابط عمومی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، این ستاد با هدف تربیت نیروی انسانی و تشویق علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه‌های علوم شناختی و در چارچوب سیاست‌های خود در بهار امسال از بیش از ۵۰ مقاله علمی-پژوهشی و ISI در حوزه‌های علوم شناختی حمایت کرده است.

این مقالات علمی در زمینه‌های علوم اعصاب، روانشناسی، آموزش و پرورش شناختی، فلسفه ذهن و فناوری‌های شناختی، مدل‌سازی، هوش مصنوعی، زبان شناسی، مهندسی پزشکی و سایر زمینه‌های شناختی به رشته تحریر در آمده است.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در راستای اهداف خود برای پیشبرد این دانش در سال گذشته از بیش از ۲۲۰ مقاله علمی - پژوهشی و ISI  حمایت کرده است.

رشد فزاینده دانش و تحقیقات علمی در کشور در سال‌های اخیر به واسطه سیاست‌های حمایتی و سرمایه‌گذاری سبب علاقه‌مندی دانشجویان، متخصصان و محققان برای گسترش و تقویت همکاری‌های متقابل شده و این دو فاکتور مهم زمینه‌ساز پیشبرد امر ترویج، ارتقاء و توسعه دانش علوم شناختی در مراکز علمی و تحقیقاتی محسوب می‌شود.

امروزه یکی از نشانه‌های رشد در حوزه‌های مختلف دانش، تعداد مقالات چاپ شده در مجلات معتبر علمی بین‌المللی با ضریب تاثیر بالا است و یکی از شاخص‌های سنجش وضعیت علمی ایران در مقایسه با جهان، بررسی تعداد مقالات منتشر شده در این مجلات است که می‌تواند راهنمای سیاست‌گذاران علوم و فناوری برای پایش و ارزیابی پیشرفت علمی کشور در قیاس بین‌المللی باشد.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی تلاش می‌کند در چارچوب سیاست‌هایش، نسل‌های جوان، نخبگان، محققان و دانش‌پژوهان قادر باشند با برخورداری از حمایت‌های این ستاد با طراحی و تولید محصولات خلاق و فناورانه در حوزه‌های علوم شناختی و علوم اعصاب، راهکارهای مناسب و مؤثر برای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها را ارائه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار