جزئیات داوری سی‌ویکمین دوره جشنواره دانشجوی نمونه کشوری اعلام شد

تهران (پانا) - رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به تغییر آیین نامه انتخاب دانشجویان نمونه کشوری گفت آیین‌نامه دانشجویان نمونه کشوری با توجه به تحولات نسلی که در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد، تغییر کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۴۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات داوری سی‌ویکمین دوره جشنواره دانشجوی نمونه کشوری اعلام شد

هاشم داداش پور در مراسم تجلیل از برترین‌های سی‌ویکمین دوره جشنواره دانشجوی نمونه کشوری که صبح امروز در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، به جزئیات برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: ما توانستیم آیین نامه دانشجویان نمونه کشوری را با توجه به تحولات نسلی که در دانشگاه ها صورت می‌گیرد تغییر دهیم تا مطابق با نسل‌هایی باشد که در دانشگاها در حال شکل گرفتن است.در این آیین نامه سعی شد آموزش، پژوهش، فناوری، فرهنگ و بین الملل لحاظ شود این درحالی است که در آیین نامه قبلی بیشتر موارد آموزشی ملاک بود.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه آیین‌نامه جدید باعث شد تا دانشجویان در همه ابعاد مذکور رشد کنند، افزود: برای برگزاری جشنواره نمونه کشوری با سه چالش مواجه بودیم تا دانشجویان نمونه را به کل دانشگاهای کشور تعمیم بدهیم موارد مانند سن، معدل و زبان را لحاظ نکردیم تا افراد بیشتری بتوانند در این جشنواره شرکت کنند،

به گفته وی، تعداد ۴۴۲ نفر سال گذشته در این جشنواره شرکت کرده بودند که با حذف سه چالش مذکور فوق امسال ۱۱۷۱ نفر وارد این فرایند شدند.

داداش پور تاکید کرد: تعداد ۸۸۷ نفر نیز در وزارت بهداشت در این جشنواره شرکت کردند که بعد از داوری ۱۱ نفر در وزارت بهداشت انتخاب شدند. در واقع دو مرحله داوری برای دانشجویان نمونه کشوری برگزار شد تا بهترین افراد ممکن انتخاب شوند و پارسال مصاحبه کیفی هم برگزار شد در مجموع از یک هزار و ۱۷۱ نفر ۲۹ نفر دعوت‌شدند که در نهایت ۱۹ نفر انتخاب شدند.

معاون وزیر علوم افزود: از ۱۷۱۱ نفر ۴۸درصد دکتری تخصصی نا‌پیوسته، ۳۰ درصد کارشناسی ۱۴ درصد کارشناسی ارشد پیوسته بودند. از دانشجویان شرکت کننده ۳۹ درصد علوم انسانی، ۲۶ درصد فنی و مهندسی، ۱۶ درصد کشاورزی، ۱۳ درصد علوم پایه و ۴ درصد هنر بودند. به طور کلی ۱۳۲ نفر از افراد شرکت کننده از دانشگاه تهران بودند بنابراین بیشترین تعداد افراد شرکت کننده از دانشگاه تهران بودند.

وی خاطرنشان کرد: از این به بعد آیین نامه دانشجویان سرآمد کشور مبنایی خواهد بود که از درون آن دانشجوی نمونه کشوری انتخاب شود امسال می‌خواستیم این موضوع را اعمال کنیم که به سال آینده موکول شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار