رئیس شورای اسلامی شهر تهران خبر داد؛

بررسی نرخ مجدد تاکسی‌های برقی با هماهنگی و مشورت شورای شهر

تهران (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر تهران از بررسی مجدد نرخ تاکسی‌های برقی با مشورت و هماهنگی شورای شهر تهران خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۸۴۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
بررسی نرخ مجدد تاکسی‌های برقی با هماهنگی و مشورت شورای شهر

مهدی چمران پیش از آغاز دویست‌وچهل‌و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح مصوبات جلسه امروز شورا گفت: در ابتدا چهار دستور جلسه مبنی بر گزارش حسابرسی سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران را داریم که به آن پرداخته خواهد شد و پس از آن نیز بررسی پلاک ثبتی‌های مختلف درخصوص باغ بودن یا نبودن را اعضای شورا مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی اضافه کرد: در حوزه حمل و نقل کار کارشناسی بسیاری در کشور صورت گرفته و در شهرداری نیز طرح‌های مختلفی در مرکز مطالعات شهرداری تهران مورد مطالعه قرار گرفته است. به شکلی که چندین طرح به موضوع آلودگی هوا و ترافیک مربوط می‌شده که در آخرین آنها بحث ورود و خروج باغ به محدوده بازار بود که پیشنهاداتی هم من ارائه کردم و از نظر ترافیکی شیوه اقدامات در این محدوده مورد مطالعه قرار گرفته است به‌صورت کلی موارد مختلفی در این موضوع وجود دارد که باید از جوانب مختلف به آن نگاه کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درخصوص ادامه حمایت ستادهای زاکانی شهردار تهران از نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جلیلی در مرحله دوم گفت: این موضوع ارتباطی به شورا و شهرداری ندارد این‌که چه میزان هماهنگی داشته باشند که البته هماهنگی گسترده‌ای را در نظر دارند اجرایی کنند معاونان شهردار کار خود را انجام می‌دهند و مسئولیت‌هایشان در ستاد باید به گونه‌ای تنظیم شود که همزمان بتوانند کار خود را انجام دهند؛ لذا نیازی به مرخصی وجود ندارد چرا که در سر کار خود حضور پیدا می‌کنند.

چمران درباره ورود واگن‌های جدید به متروی تهران نیز اظهار کرد: امیدواریم بازه زمانی اعلام شده با تأخیر مواجه نشود؛ ان‌شاءالله مشکلی پیش نیاید و کار به موقع انجام شود. متخصصینی که برای بازدید یک رام قطار ساخته شده به چین سفر کرده بودند تا این قطار را تأیید کنند دیروز اطلاع دادند که بازدید خوب بوده و امیدواریم روند به گونه‌ای پیش برود که کارها به موقع انجام شود.

وی درباره نرخ کرایه تاکسی‌های برقی نیز تصریح کرد: در مصوبه‌ای که برای این موضوع داشتیم این موضوع در اختیار تاکسیرانی قرار گرفته بود؛ اما صحبت کردیم که این نرخ‌گذاری با مشورت انجام شود در حال حاضر نیز این تاکسی‌ها ۵۰ درصد از تاکسی‌های معمولی کرایه بیشتری دریافت می‌کنند که باید بررسی مجددی در این زمینه انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره احداث تراموا در تهران هم اظهار کرد: تراموایی به‌صورت آزمایشی و نمایشی برای تهران پیش‌بینی کرده‌اند که البته هدیه‌ای است از سوی شرکتی که خریدهای واگن و اتوبوس از آن صورت گرفته است. این تراموا به صورت چرخ لاستیکی آزمایشی کار خواهد کرد و اگر موفق باشد روی آن بحث و بررسی انجام خواهیم داد.

چمران درباره افتتاح ترمینال شرق نیز تصریح کرد: امروز بخش اول افتتاح خواهد شد و شروع به کار کامل نیست. ساختمان پایانه تکمیل و آغاز به کار خواهد کرد؛ اما فروشگاه در این مجموعه هنوز کامل نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار