نام‌نویسی آزمون صلاحیت حرفه‌ای روانشناسی آغاز شد

تهران (پانا) - نام‌نویسی در آزمون صلاحیت حرفه‌ای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره از امروز (۹ تیر) آغاز شد و تا شنبه آینده (۱۶ تیر) ادامه دارد، آزمون نیز جمعه (۲۶ مرداد) برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۸۴۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد
نام‌نویسی آزمون صلاحیت حرفه‌ای روانشناسی آغاز شد

به گزارش  سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، کارت شرکت در آزمون از روز چهارشنبه به تاریخ ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

آزمون نیز روز جمعه به تاریخ ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ با توجه به آمار شرکت‌کنندگان، حسب مورد در شهر تهران یا برخی مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد.

بر اساس این خبر غیبت در جلسه آزمون در زمان تعیین شده به هر علت که باشد انصراف از شرکت تلقی می شود و حقی به داوطلب غائب تعلق نمی‌گیرد. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به استناد قانون تشکیل سازمان که در تاریخ ۱۳۸۲/۱/۲۷ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۱۳۸۲/۲/۹ به تأیید شورای محترم نگهبان رسید و بر اساس فصل دوم این قانون (ماده سوم- بند نخست) که تعیین حدود صلاحیت های تخصصی و صدور شماره نظام و پروانه کار اعضای سازمان را مورد تأکید قرار داده است، اقدام به برگزاری آزمون صلاحیت حرفه ای در سطح کشور می کند.

آزمون صلاحیت حرفه ای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در روز جمعه به تاریخ ۱۴۰۳/۵/۲۶ با توجه به آمار به صورت متمرکز در تهران و یا برخی مراکز استان‌ها، از طریق سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور برگزار می شود. کلیه متقاضیان دریافت پروانه اشتغال از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره که دارای صلاحیت های لازم و مندرج در این راهنما هستند، پس از احراز حد نصاب آزمون کتبی و در صورت داشتن سایر شرایط مندرج در درگاه ملی مجوزها به دریافت پروانه صلاحیت حرفه ای و تخصصی از سوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران نائل خواهند شد.

شرایط داوطلبان

الف) تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران

ب) متدین به یکی از ادیان رسمی کشور

ج۹ عدم سوپیشینه موثر کیفری که موجب محرومیت از حقوق اجتماعی می شود

د) عدم اعتیاد به مواد مخدر

هـ) داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم و موقت برای داوطلبان مرد.

برای داوطلبانی‌که دارای یکی از معافیت‌های موقت هستند، پروانه صلاحیت حرفه‌ای در صورت احراز صلاحیت در آزمون تا تاریخ اعتبار معافیت صادر می‌شود.

و) عضویت در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی

داوطلبانی‌که تا کنون برای عضویت در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اقدام نکرده اند برای عضویت از طریق مراجعه به درگاه سازمان به نشانی www.pcoiran.ir اقدام کنند.

تبصره ۱. مدارک تحصیلی داوطلبان باید از سوی یکی از دانشگاه های داخلی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شده باشد.

تبصره ۲. کلیه فارغ التحصیلان خارج از کشور که دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری تخصصی در رشته های روانشناسی و مشاوره هستند، پس از آنکه مدرک تحصیلی آنها توسط یکی از دو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد تأیید قرار گیرد، میتوانند در آزمون صلاحیت حرفهای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره شرکت نمایند.

تبصره ۳. ملاک اعتبار علمی مدارک، تأیید دو وزارتخانه قید شده در تبصره یک است. بنابراین متقاضیانی که دوره تحصیلی آنان از هر نوعی بوده است (به عنوان مثال غیرحضوری) به شرط آنکه مدارک تحصیلی آنان مورد تأیید مراجع ذکر شده باشد، اجازه حضور در آزمون را خواهند داشت.

فرایند ثبت‌نام

مدارک مورد نیاز

تکمیل تقاضانامه الکترونیکی

فایل عکس اسکن شده: داوطلب می‌بایست یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال ازطریق برنامه ثبت نام اینترنتی آماده نماید.

عکس ۳ در ۴ که در سال جاری گرفته شده باشد. (عکس تمام رخ) عکس اسکن شده فقط باید در قالب JPG باشد. اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر ۴۰۰´۳۰۰ پیکسل و حداقل ۳۰۰ ´ ۲۰۰ باشد.

تصویر داوطلب باید واضح ، مشخص و فاقد اثر مُهر، منگنه و هرگونه لکه باشد. حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد. حاشیه‌های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد. حتی‌الامکان عکس، رنگی و دارای زمینه سفید باشد.

تبصره ۱. اسکن عکس از روی کارت‌های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و ...)‌ قابل قبول نیست و داوطلبان لازم است از اصل عکس مطابق توضیحات فوق اقدام نمایند.

تبصره ۲. عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.

تبصره ۳. درصورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت‌نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می‌شود.

با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون‌های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که ثبت‌نام آنان توسط دیگران انجام می‌شود رخ داده است. تاکید می‌شود که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما الصاق نشود. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

۳. اسکن تصویر مدرک تحصیلی (بدون حاشیه های زاید و در قالب جی پگ و با اندازه حدود ۵۹۵ در ۸۴۲ pixels و با وضوح تصویری ۷۲dpi.).

۴. اسکن تصویر کارت یا گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم (بدون حاشیه های زاید و در قالب جی پگ و با اندازه حدود ۲۱۳ در ۳۱۲ پیکسل با وضوح تصویری ۷۲dpi.).

پرداخت هزینه ثبت‌نام آزمون به مبلغ ۳۲۵۰۰۰۰ (سه میلیون و دویست و پنجاه‌هزار) ریال معادل ۳۲۵۰۰۰ هزار تومان به‌صورت الکترونیکی از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور.

(واریز هزینه ثبت‌نام از طریق کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب و سیستم ثبت‌نام اینترنتی در زمان تعیین شده در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور انجام خواهد شد).

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار