یک کارشناس فضای محیط‌زیست در گفت‌‌وگو با پانا مطرح کرد؛

لزوم تصویب بخشنامه‌هایی درباره فضای مجازی با ضمانت اجرا توسط دولت

تهران (پانا) - یک کارشناس فضای مجازی گفت دولت می‌تواند با تصویب یکسری از بخشنامه‌ها درباره فضای مجازی همراه با ضمانت اجرا، بر این حوزه مدیریت کند تا اشخاصی که تولید محتوا می‌کنند، شأن و جایگاه مشخصی داشته باشند و هر کسی، هر چیزی را درون این فضا نشر ندهد.

کد مطلب: ۱۴۸۴۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
لزوم تصویب بخشنامه‌هایی درباره فضای مجازی با ضمانت اجرا توسط دولت

نیما مجدی در گفت‌وگو با پانا درباره محدود کردن یا نکردن فرزندان در استفاده از فضای مجازی، اظهار کرد: «هنگامی که رسانه‌ای وارد کشور می‌شود، باید فرهنگ استفاده از آن نیز تقویت شود.»

وی بیان کرد: «از سال 89 آمار طلاق در کشور روند افزایشی به خود گرفته است در نتیجه یکی از علت‌های آن می‌تواند نتیجه عدم فرهنگ استفاده از فضای مجازی باشد. اینکه در کشور به چه صورت به فرزندان خود آموزش دهیم تا از فضای مجازی استفاده کنند، بسیار حائز اهمیت است. همچنین راه‌های مدیریت و استفاده از فضای مجازی را باید اولویت قرار دهیم.»

مجدی بیان کرد: «اما محدودیت صرف، قطعا تاثیرگذار نخواهد بود. والدین باید به نحوی مدیریت کنند که فرزندانشان تا سن 12 سالگی به این فضا کشانده نشوند.»

این کارشناس گفت: «والدین می‌توانند فرزندان 7 یا 8 ساله خود را به نحوی مدیریت کنند تا در حین استفاده از این فضاها تکلیف مشخصی داشته باشند. مثلا هنگامی که موبایل هوشمند به فرزندان خود می‌دهند، بررسی کنند که به کدام کانال یا سایت می‌روند.»

وی تاکید کرد:‌ «تولید محتوا و آموزش‌های درون فضای مجازی برای کودکان سه تا دوازده سال آنقدر قوی نیست که در صورت نبودن در این فضا چیزی را از دست بدهند.»

مجدی درباره نقش دولت بر کنترل فضای مجازی بیان کرد: «دولت می‌تواند با تصویب یکسری از بخشنامه‌ها درباره فضای مجازی همراه با ضمانت اجرا، بر این حوزه مدیریت کند تا اشخاصی که تولید محتوا می‌کنند، شأن و جایگاه مشخصی داشته باشند و هر کسی، هر چیزی را درون این فضا نشر ندهد.»

وی گفت: «هنگامی که ما قبل از پذیراشدن رسانه جدید، بر روی فرهنگ و نوع استفاده آن کار کنیم، به مشکل جدی بر نخواهیم خورد. درست است که دولت می‌تواند یکسری از ابزارهای معطوف‌کننده را قرار دهد اما این خود مردم هستند که باید تغییر را از خودشان آغاز کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار