یک کارشناس فضای مجازی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

فضای مجازی باید دارای شفافیت باشد

تهران (پانا) - یک کارشناس حوزه فضای مجازی گفت فضای مجازی باید شفافیت داشته باشد. همان‌گونه که در همه دنیا فضای مجازی منبع موثق برای رصد اطلاعات است، در ایران نیز به عنوان منبعی قوی، باید دارای شفافیت باشد.

کد مطلب: ۱۴۸۴۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
فضای مجازی باید دارای شفافیت باشد

نیما مجدی، کارشناس فضای مجازی در گفت‌وگو با پانا درباره علت و ریشه باور هرگونه اخبار در فضای مجازی توسط مردم، اظهار کرد: «فضای مجازی باید شفافیت داشته باشد. همان‌گونه که در همه دنیا فضای مجازی منبعی موثق برای رصد اطلاعات است، در کشور ما نیز به عنوان منبعی قوی، باید دارای شفافیت باشد. علاوه بر این بستگی دارد که فضای مجازی برای چه نوع اطلاعاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

وی ادامه داد: «گاهی اخبار اقتصادی و علمی و گاهی نیز اخبار مربوط به سلبریتی‌ها منتشر می‌شود. نمی‌توان به طور مطلق گفت که اطلاعات دریافتی درست یا نادرست است و اینکه چه نوع اطلاعاتی از فضا گرفته می‌شود، متفاوت بوده و بستگی به نوع اطلاعات و خبر دارد.»

اخبار را با توجه به نگارش آن مدنظر قرار دهیم

مجدی افزود: «بسیاری از پزشکان و عالمان، اخباری را در این فضا منتشر می‌کنند که منبع موثق داشته و جنبه علمی نیز دارد اما همیشه باید این امکان را در نظر بگیریم که بعضی اخبار به‌دلیل نوع نگارش نادرست، افکار عمومی را تحریک می‌کنند و برداشت مردم از این اخبار بسیار متفاوت می‌شود. در نتیجه بهتر است اخبار را با توجه به نگارش آن مدنظر قرار دهیم.»

نباید خلاء خبررسانی صحیح و شفاف وجود داشته باشد

وی تاکید کرد: «نباید خلاء خبررسانی صحیح و شفاف وجود داشته باشد زیرا در این‌صورت مردم برای به‌دست‌آوردن یکسری اطلاعات به سراغ سایت‌های خارجی رفته یا صفحه‌هایی را دنبال می‌کنند که منتسب به ایران نیست. در این‌صورت سوال‌های بی‌جواب خود را از این گونه منابع دریافت می‌کنند.»

این کارشناس بیان کرد: «در این‌صورت ممکن است اخبار کذب لابه‌لای اخبار درست منتشر شود و مردم نیز متوجه نادرست‌بودن آن خبر نشوند. باید خبررسانی‌ در کشور به اندازه‌ای تقویت شود که مردم دچار خلاء خبری نشده و برای به‌دست‌ آوردن پاسخ سوالات خود به سراغ سایت‌ها و خبررسان‌های خارجی نروند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار