آخرین وضعیت سیل در سوادکوه؛ از تداوم امدادرسانی تا پاکسازی جاده

تهران (پانا) - به‌دنبال وقوع سیلاب در سوادکوه که خسارت فراوانی به همراه داشت، استاندار مازندران روز چهارشنبه با سفر به این شهرستان از روند امدادرسانی به سیل زدگان و پاکسازی جاده بازدید کرد و مسوولان در بخش‌های مختلف پیگیر رفع مشکلات و خسارات وارده هستند.

کد مطلب: ۱۴۸۳۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت سیل در سوادکوه؛ از تداوم امدادرسانی تا پاکسازی جاده

یوسف نوری استاندار مازندران در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده سوادکوه، از نزدیک در جریان خسارت وارده ناشی از وقوع سیلاب در این شهرستان قرار گرفت.

استاندار مازندران علاوه بر بازدید از مناطق سیل‌زده با سیل‌زدگان به گفت و گو نشست، از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفت و دستورهایی برای تسریع در رفع مشکلات سیل‌زدگان و کمک‌رسانی به آنان صادر کرد.

ورود نیروهای امدادی به منطقه سیل‌زده سوادکوه

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه در اولین ساعت وقوع سیل، اداره‌ها و نهادهای پشتیبانی و امدادی وارد میدان شدند و از ساعت ۲۱ شب گذشته تاکنون در حال امدادرسانی و مدیریت بحران هستند، گفت: برداشت مصالح از جاده و ارزیابی آغاز شد.

عبدالرضا دادبود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به هشدارهای هواشناسی مبنی بر وقوع سیلاب در ارتفاعات و مناطق کوهستانی مازندران، افزود: همزمان با هشدار هواشناسی، از شب گذشته شاهد بارش باران سیل‌آسا و طغیان رودخانه‌ها بودیم که روستاها و شهرهای شهرستان سوادکوه را تحت تاثیر قرار داد.

وی از مسدودشدن بخشی از محورهای اصلی و فرعی سوادکوه خبر داد و گفت: در شرایط فعلی، مهمترین موضوع، ورود سیلاب سنگین در محور اصلی و مسدود شدن محور سوادکوه است که تعدادی خودروهای سبک و سنگین در سیلاب قرار گرفتند.

دادبود افزود: محور سوادکوه امروز مسدود بود و با توجه به هشدار نارنجی و وضعیت نامناسب جاده که زیرساخت‌های آن تخریب شد احتمال مسدودشدن آن تا روزهای دیگر هم وجود دارد.

وی، اظهار کرد: استاندار مازندران از منطقه بازدید داشت، نیمه‌شب گذشته جلسه مدیریت بحران تشکیل شد و تأکید استاندار برای پیگیری در ابعاد مختلف است، وزیر کشور پیگیر موضوع است و معاون راهداری سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور در شهرستان حضور دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، گفت: درخواست اعزام و استقرار ماشین آلات سنگین و امدادرسان از سایر استان‌ها صورت گرفته که بخشی از آن رسیده و بخش دیگری در راه است.

 

آخرین وضعیت سیل در سوادکوه؛ از تداوم امدادرسانی تا پاکسازی جاده

تداوم امدادرسانی در محور سوادکوه و جاده‌های فرعی

فرماندار سوادکوه با اشاره به خسارت سیل روز گذشته گفت: در حال امدادرسانی در محور سوادکوه و باز کردن مسیر جاده اصلی و برخی از راه های فرعی با ۲۰ دستگاه بولدوزر و لودر و چند اکیپ امدادی هستیم. ‌

رمضان غلامی، اظهار کرد: براثر وقوع سیلاب، بخش هایی از شهر سوادکوه و همچنین برخی از روستاهای این شهرستان دچار آبگرفتگی شد و برخی از جاده‌های ارتباطی این منطقه نیز مسدود شده است.

وی با اشاره به تلاش برای امدادرسانی به افراد گرفتار در سیل، افزود: کماکان در منطقه حضور داریم.

فرماندار سوادکوه با اعلام اینکه آمار دقیقی از میزان خسارات مالی در دست نیست، افزود: سیل سوادکوه ۱۸ مصدوم برجا گذاشت.

وی با بیان اینکه همه تلاش ما تسریع در بازگشایی محور سوادکوه است، بر پرهیز از تردد غیرضروری در محورهای کوهستانی تاکید کرد.

 

آخرین وضعیت سیل در سوادکوه؛ از تداوم امدادرسانی تا پاکسازی جاده

پایداری شبکه ارتباطی در منطقه سوادکوه استان مازندران

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری مازندران نیز با اعلام خبر پایداری شبکه ارتباطی در مناطق زیراب، پل سفید و محدوده دوآب شهرستان سوادکوه در پی بروز سیل در شب گذشته از آمادگی استقرار یک دستگاه سایت پرتابل تلفن همراه در منطقه ارفعده شهرستان سوادکوه خبر داد. ‌

اسماعیل اعزی، تصریح کرد: در پی سیل دیشب، با هماهنگی مدیر مخابرات منطقه مازندران و تلاش مجموعه همکاران مخابرات شهرستان سوادکوه ارتباطات تلفن همراه در این مناطق پایدار و برقرار است.

وی ادامه داد: تنها در ۲ نقطه روستایی سفیددار گله و ارفعده ارتباطات تلفن همراه قطع است که آمادگی استقرار یک سایت پرتابل برای تامین ارتباطات این ۲ روستا توسط همکاران شرکت ارتباطات سیار استان ایجاد شده و بمحض بازگشایی مسیر و امکان تردد سریعا این سایت در این منطقه مستقر خواهد شد.

 

آخرین وضعیت سیل در سوادکوه؛ از تداوم امدادرسانی تا پاکسازی جاده

شمار مفقودین سیل سوادکوه به پنج نفر رسید

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده و اطلاعاتی که همکاران ما در منطقه کسب کردند تعداد مفقودی‌های سیل شب گذشته در محور سوادکوه به پنج نفر افزایش یافته است.

غلامعلی فخاری در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعداد مفقودان سیل دیشب که ابتدا سه نفر اعلام شد با پیگیری‌ها و کسب اطلاعات از نجات‌یافتگان و اهالی منطقه به پنج نفر افزایش یافته است.

وی افزود: امدادگران و گروه‌های نجات هلال احمر همراه با سایر گروه‌های امدادی حاضر در منطقه مشغول عملیات جست‌وجو هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران خاطرنشان کرد: در این سیل ۱۴۴ نفر حادثه دیدند که هفت نفرشان به مرکز درمانی منتقل شدند، ۳۱ نفر نیز که در سیلاب گرفتار شده بودند با اقدام به موقع امدادگران از مرگ حتمی نجات یافتند و ۵۰ نفر از گرفتار شدگان در سیلاب نیز دیشب اسکان موقت داده شدند.

فخاری افزود: بر اثر بارش‌های شدید شب گذشته ۳۰ روستا تحت تاثیر سیلاب و آبگرفتگی قرار گرفت و تا کنون در ۱۴ واحد مسکونی عملیات پاکسازی و تخلیه آب انجام شده است.

حوالی ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه سه‌شنبه پنجم تیر پس از بارندگی‌های شدید در مناطقی از ارتفاعات مازندران از جمله سوادکوه جریان‌های سیلابی ایجاد شد و خساراتی بر جا گذاشت.

سیل در محدوده طالع‌رودبار سوادکوه منجر به حرکت کردن انبوهی از واریزه‌های کوهی و سنگ‌ها از ارتفاعات به سمت جاده شد و تعداد زیادی از خودروها زیر این آوردهای سیلابی مدفون شدند.

 

آخرین وضعیت سیل در سوادکوه؛ از تداوم امدادرسانی تا پاکسازی جاده

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار