مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پاسخ به پانا مطرح کرد؛

پایش 58 هزار ساختمان نا‌ایمن در سطح شهر تهران

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از پایش 58 هزار ساختمان نا‌ایمن در سطح شهر تهران خبر داد و گفت ساختمان‌های نا‌ایمن به شهرداران مناطق و نواحی معرفی و اخطارهای لازم برای آن‌ها نیز صادر شده تا نسبت به ایمن‌سازی اقدامات لازم را انجام دهند.

کد مطلب: ۱۴۸۲۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
 پایش 58 هزار ساختمان نا‌ایمن در سطح شهر تهران

قدرت‌الله محمدی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درخصوص برگزاری ششمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری گفت: 5 دوره از این نمایشگاه برگزار شده است و ‌دوره ششم آن نیز به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود. این همایش و نمایشگاه بین‌المللی از یازدهم تا سیزدهم تیرماه در محل هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد که نزدیک به 20 کشور در آن شرکت خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: همزمان با این همایش، نمایشگاه تولیدات و تجهیزات آتش‌نشانی داخلی به معرض نمایش عموم گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به دنبال استفاده از تولیدات داخلی است، یادآور شد: آمادگی این را داریم که از تمام تجهیزات داخلی استفاده کنیم و هم‌اکنون شهرهایی مانند تهران، تبریز، اصفهان، شیراز رتبه‌های برتر در تولید تجهیزات این صنعت را دارند.

محمدی با اعلام این خبر که در حال حاضر حدود 60 هزار نفر در بخش صنعت تجهیزات مورد نیاز آتش‌نشانی فعال هستند، یادآور شد: اولویت سازمان آتش‌نشانی خرید اقلام داخلی است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در ادامه به موضوع فرهنگ ایمنی و آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: باید موتور فرهنگ‌سازی در این بخش در کشور روشن شود. همچنین باید نسبت به بحث پیشگیری توجه ویژ‌های داشته باشیم.

این مقام مسئول در رابطه با هوشمندسازی و استفاده از ظرفیت‌های فناوری‌های نوینی که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تولید شده است، تصریح کرد: این ظرفیت نیز باید بسیار مورد توجه باشد تا به نحو مطلوب مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر به هیچ وجه نباید از موضوع هوش مصنوعی غافل شد و باید تجهیزات خودمان را در بخش اطفای حریق، به‌خصوص در حوزه حریق در جنگل‌ها به‌روزرسانی کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به بحث اطفای حریق در تونل‌ها و ایستگاه‌های مترو اشاره کرد و گفت: اطفای حریق در این اماکن بسیار متفاوت با روی زمین است، تمامی سیستم‌ها در این حوزه باید به‌روزرسانی شود. در حال حاضر به صورت پایلوت استفاده از تجهیزات جدید در یکی از خطوط مترو و در چند ایستگاه آغاز شده است.

محمدی درباره ایمنی‌ سازه مراکز درمانی نیز تصریح کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده؛ در صورتی که این مراکز نسبت به ایمن‌سازی ساختمان‌های خود اقدام نکنند، از طریق مراجع قضایی و وزارت بهداشت پروانه آن‌ها لغو می‌‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر حدود 2500 مرکز درمانی مانند بیمارستان‌ها، ساختمان پزشکان، کلینیک‌ها و مراکز زیبایی پوست و مو در سطح تهران فعال هستند، اظهار کرد: تا به این لحظه نزدیک به 1500 تا 1600 مرکز درمانی نسبت به ایمن‌سازی ساختمان‌های خود اقدام کرده‌اند.

این مقام مسئول در ادامه با اعلام هشدار به ساختمان‌های ناایمن دولتی تاکید کرد: به سراغ تک‌ ‌تک وزارتخانه‌ها و ساختمان‌های دولتی خواهیم رفت؛ متاسفانه تعدادی ساختمان‌ دولتی در سطح شهر تهران وجود دارد که هیچ کدام‌ تاییدیه‌های آتش‌نشانی را ندارند، به همین دلیل انتظار می‌رود که آن‌ها نیز اقدام به ایمن‌سازی ساختمان‌های خود کنند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از تهران تبدیل به انبارهای نا‌ایمن شده است، یادآور شد: در این انبارها مواد اشتعال‌زا دپو می‌شود. پایش‌ها و رصدهایی انجام داده‌ایم و این انبارها نیز شناسایی شده است.در حال حاضر به شهرداران مناطق و نواحی اعلام شده تا اخطارهای لازم برای ایمن‌سازی این انبارها داده شود.

محمدی در پاسخ به پرسش خبرنگار پانا مبنی بر پایش و رصد ساختمان‌های نا‌ایمن شهر تهران، گفت: تا به این لحظه 58 هزار ساختمان پایش شده‌اند؛ ساختمان‌های نا‌ایمن به شهرداران مناطق و نواحی معرفی و اخطارهای لازم برای آن‌ها نیز صادر شده تا نسبت به ایمن‌سازی اقدامات لازم را انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار