دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد؛

آهنگ رشد شیوع اعتیاد در کشور متوقف شده است

۳ هزار سازمان مردم‌ نهاد در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در کشور مشغول به فعالیت هستند/ ۸ هزار مرکز درمانی به افراد گرفتار اعتیاد خدمات ارائه می‌دهند

تهران (پانا) - دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام این خبر که آهنگ رشد شیوع اعتیاد در کشور متوقف شده است، گفت اکنون سه‌هزار سازمان مردم‌ نهاد در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در کشور مشغول به فعالیت هستند و ۸ هزار مرکز درمانی نیز به افراد گرفتار اعتیاد خدمات ارائه می‌دهند.

کد مطلب: ۱۴۸۲۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
آهنگ رشد شیوع اعتیاد در کشور متوقف شده است

اسکندر مومنی در مراسم بزرگداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر که صبح امروز در محل ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، اظهار کرد: پدیده مواد مخدر و روانگردان‌ها به یکی از مهم‌ترین چالش‌های بشریت تبدیل شده است. جمهوری اسلامی ایران اعتیاد را از جمله اولویت‌دارترین آسیب‌های اجتماعی دانسته و با اتخاذ رویکردی راهبردی، انتخاب برنامه‌های هدفمند در راستای مقابله و تلاش‌ مستمر با بسیج امکانات در پی رفع این آسیب است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به تعیین سه بند از سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران به موضوع پیشگیری، گفت: جمهوری اسلامی ایران با استفاده از همه ظرفیت‌ها، پیشگیری را در کانون‌های هدف گسترش داده است که دستاورد های خوبی نیز کسب کرده‌ایم.

وی با یادآور شدن این موضوع که سازمان‌های مردم نهاد، خیرین، گروه‌های مرجع، سفیران پیشگیری از اعتیاد و... اهتمام ویژه‌ای در امر مقابله و پیشگیری داشته‌اند، بیان کرد: هم اکنون سه‌ هزار سازمان مردم نهاد مشغول به فعالیت در این حوزه هستند.

مومنی با اعلام این خبر که آهنگ رشد شیوع اعتیاد در کشور متوقف شده است، عنوان کرد: این موضوع ماحصل زحمات جمهوری اسلامی ایران است، وگرنه در دنیا شاهد افزایش شیوع هستیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه در حوزه درمان نیز سیاست‌های کلانی مانند سند جامع درمان و شیوه‌های جدید درمان در اولویت است، تصریح کرد: افرادی که اعتیاد دارند، بدون استثنا به این خدمات دسترسی دارند. در حال حاضر بیش از ۸ هزار مرکز درمانی مشغول به فعالیت هستند که براساس آخرین یافته‌های بین‌المللی به تمامی شیوه‌های درمانی اشراف دارند و از داروهای مورد نیاز استفاده می‌کنند.

وی با خاطرنشان کردن این موضوع که جمهوری اسلامی ایران با اهتمام جدی در پی مبارزه با مواد مخدر است، گفت: در این مسیر دستگاه‌های انتظامی و قضایی همواره یاور ما بوده‌اند. در حال حاضر تمرکز اصلی خود را روی کاهش عرضه و ترانزیت قرار داده‌ایم که ثمره آن طی سه سال گذشته، کشف بیش از ۲ هزار تُن انواع مواد مخدر بوده است. لازم به ذکر است که مقصد بسیاری از این ترانزیت‌ها جامعه جهانی و کشورهای اروپایی بود.

مومنی با بیان اینکه در مسیر مبارزه با مواد مخدر، ده‌ها شهید و جانباز تقدیم کرده‌ایم، یادآور شد: انتظار می‌رود جامعه جهانی تلاش بیشتری را در جهت کنترل تولید مواد مخدر در کشور مبدا به خرج دهد؛ به‌رغم اینکه اعلام شده تولید و کشت مواد مخدر در افغانستات کاهش پیدا کرده، اما مستندات و شواهد نشانه‌ای از کاهش را بیان نمی‌کند و متاسفانه ورود و قاچاق مواد مخدر صنعتی نیز افزایش یافته است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: پایه اصلی مواد مخدر صنعتی پیش سازهایی هستند که به خودی خود ممنوع نیستند و از کشورهای اروپایی وارد افغانستان می‌شود و در آنجا تبدیل به مواد مخدر صنعتی می‌شود، امید است با همکاری همه جانبه و پذیرش اصل مسئولیت در قبال این موضوع جهانی، بتوانیم آن را سامان دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار