دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران:

نباید جنایات آمریکایی‌ها را فراموش کرد

تهران (پانا) - دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت نباید جنایات آمریکا را فراموش کرد. این جنایات همچنان علیه مردم ایران و دنیا ادامه دارد که تداوم تحریم‌های ظالمانه نمونه‌ای بارز از این جنایت‌هاست.

کد مطلب: ۱۴۸۲۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
نباید جنایات آمریکایی‌ها را فراموش کرد

کاظم غریب‌آبادی در نشست خبری خود با عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: از روز 6 تیر برنامه‌های مرتبط با هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی آغاز خواهد شد، البته نشست‌های مختلفی پیش از این نیز با همکاری مراکز علمی و پژوهشی آغاز شده است.

وی ادامه داد: در این هفته سعی بر این است تا با استفاده از تمامی ظرفیت‌های قوه‌ قضاییه، جنایات‌های آمریکا در راستای آگاهی‌بخشی داخلی و بین‌المللی و همچنین اقدامات ضد حقوق بشر آمریکا بازخوانی شود.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آمریکا در سایه نقض حقوق بشر در کشورهای مختلف،  میلیون‌ها نفر انسان بی‌گناه را کشته است، گفت: در خود این کشور نیز حقوق زنان و رنگین پوستان به شدت در حال نقض است و آنگونه که ادعا می‌کنند نمادهای مردم سالاری در آمریکا بسیار برجسته است، نیست.

غریب‌آبادی با اشاره به رفتار ضدانسانی پلیس آمریکا با دانشجویان حامی غزه و فلسطین، عنوان کرد: این اقدامات خشن و افراطی، ماهیت ضد حقوق بشری دولتمردان این کشور را برای جهانیان آشکار کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه نباید جنایات آمریکا را فراموش کنیم، اظهار کرد: این جنایات همچنان علیه مردم ایران و دنیا ادامه دارد که تداوم تحریم‌های ظالمانه نمونه‌ای بارز از این جنایت‌هاست.

وی در ادامه به شعار هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و گفت: شعار امسال هفته حقوق بشر آمریکایی، «غزه مظهر کارنامه سیاه حقوق بشری آمریکا» است.

غریب‌آبادی درخصوص اقدام ضد ایرانی دولت کانادا علیه سپاه پاسداران نیز خاطرنشان کرد: سپاه بخشی از نیرو‌های مسلح رسمی جمهوری اسلامی ایران است و نیرو‌های مسلح رسمی در هر کشوری بخشی از ارکان و حاکمیت آن کشور هستند و تروریست نامیدن آن‌ها برخلاف اصول حقوق بین‌الملل است.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه سپاه یک نیروی نظامی است که حافظ امنیت ملی و مرز‌های ایران استف بیان کرد: علاوه بر این، سپاه پاسداران  حافظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی برابر قوانین و اسناد بالادستی بوده و نقش بسیار کلیدی در سرکوب تروریسم در منطقه ایفا می‌کند.

وی یادآور شد: کانادا کشوری است که ضد مردم خودش نیز اقدام‌های ضد حقوق بشری انجام داده است. در این مورد می‌توان به گزارش‌ها درباره رفتار این کشور با مردم بومی اشاره کرد.

غریب‌آبادی در ادامه به برنامه‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی پرداخت و گفت: برنامه‌های هفته حقوق بشر آمریکایی با برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر و پاسداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ شهید حادثه هفتم تیرآغاز می‌شود. این روز مصادف با چهلمین روز از شهادت شهدای خدمت که در سراسر کشور برگزار می‌شود. 

وی گفت: ویژه برنامه‌های هفتم تیر نیز در محل سابق حزب جمهوری اسلامی و محل یادمان شهدا در سرچشمه تهران صبح روز چهارشنبه، ۶ تیر از ساعت ۰۹:۳۰ برگزار خواهد شد.

برنامه بعدی برگزاری مراسم شکرانه سلامتی مقام معظم رهبری و به مناسبت حادثه تروری که علیه رهبری رخ داد، خواهد بود. این مراسم در مساجد شاخص کشور برگزار می‌شود؛ همچنین به طور ویژه یک برنامه محوری در مسجد جامع ابوذر تهران که محل ترور مقام معظم رهبری است، در زمان اذان مغرب و عشاء روز ۶ تیر برگزار خواهد شد.

مراسم عطرافشانی و گلریزان مزار شهدای هفتم تیر در تهران در روز پنجشنبه ۷ تیر از ساعت ۱۷:۳۰ برگزار خواهد شد. پس از آن نیز مراسم چهلمین روز شهادت شهیدجمهور و همراهان ایشان در محل مصلی امام خمینی (ره) با حضور اقشار مختلف مردم در روز پنجشنبه ۷ تیر برگزار خواهد شد.

مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله صدوقی، چهارمین شهید محراب روز ۷ تیر در شهر دارالعباده یزد برگزار خواهد شد. 

دعای ندبه در روز جمعه ۸ تیر در محل سالن دعای ندبه بهشت زهرا (س) از ساعت ۰۷:۳۰ برگزار خواهد شد.

میز گرد تخصصی آمریکا با محوریت بررسی ابعاد تروریسم، تحریم و جنایت در غزه در تهران، محل ستاد حقوق بشر روز شنبه ۹ تیر از ساعات ۱۰:۰۰ با حضور شخصیت‌های برجسته مطرح در این حوزه برگزار خواهد شد. در این نشست نقض حقوق بشر از سوی آمریکا در حوزه‌های مختلف به صورت تخصصی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

نشست بازخوانی حقوق بشر آمریکایی با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در روز یکشنبه ۱۰ تیر از ساعت ۱۰:۰۰ با حضور استادان برجسته حقوق برگزار خواهد شد.

مراسم گلباران محل حادثه هواپیمای مسافربری ایرباس در بندرعباس در روز ۱۲ تیر برگزار خواهد شد.

مراسم تجلیل از شهدا و جانبازان بمباران شیمیایی سردشت هم در برنامه‌های این هفته قرار دارد.

مراسمی نیز به مناسبت چهلمین روز شهادت رئیس‌جمهور و همراهان شهید ایشان در مشهد در آستان قدس رضوی با حضور خانوده محترم شهیدجمهور و اقشار مختلف مردم در روز سه‌شنبه ۱۲ تیر برگزار خواهد شد.

۳۰۰ همایش و نشست بصیرت‌افزایی با نگاه جهاد تبیین نیز در زمینه شناخت ماهیت چگونگی پیدایش گروهک‌های تروریستی در سراسر کشور از سوی رده‌های مختلف بسیج و همچنین گروه‌های علمی و پژوهشی و مردمی برگزار خواهد شد.

همچنین نشست‌های مختلف تبیینی درباره ابعاد مختلف حقوق بشر و جنایت‌ها و اقدام‌های ضد حقوق بشری آمریکا در سطح دستگاه‌های اجرایی به میزان بسیار بالا در دستور کار و برنامه‌ریزی قرار گرفته که اجرا خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه ضد استکباری هم در پایگاه‌ها و مساجد سراسر کشور در دستور کار قرار رفته است.

پویش وصیتنامه خوانی شهدا در باب چرایی دشمنی آمریکا با مردم ایران و با ملت در فضای مجازی و همچنین رویداد‌های محلی هم در محله‌ها و پایگاه‌های بشیج و مساجد در دستور کار برنامه‌های این هفته قرار دارد.

مراسم تجلیل و تکریم ۱۷ هزار شهدای ترور در نقاط مختلف کشور نیز در دستور کار قرار گرفته است. همچنین نمایشگاه‌های پوستر و عکس و مسابقه‌های فرهنگی و هنری و ادبی مختلف درباره موضوع این هفته برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار