رئیس انجمن متخصصان محیط‌زیست ایران در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

لزوم حمایت کامل قضایی از محیط‌بانان

تهران (پانا) - رئیس انجمن متخصصان محیط‌زیست ایران درخصوص حمایت قضایی از نیروهای محیط‌بان گفت قوه‌قضاییه باید وارد کار عملیاتی شود و با دفاع قضایی از این حافظان زیست بوم ایران، امنیت آن‌ها را بیشتر کند.

کد مطلب: ۱۴۸۰۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
لزوم حمایت کامل قضایی از محیط‌بانان

مجید عباس‌پور، رئیس انجمن متخصصان محیط‌زیست ایران در گفت‌وگو با پانا درباره حمایت از نیروهای محیط‌بان اظهار کرد: «تنها راه پیگیری قضایی است. نباید هنگامی که محیط‌بانان در کشور ما فعالیت و مسئولیت خود را انجام می‌دهند، متهم ‌شوند. به طور مثال هنگامی که محیط‌بانی با شکارغیرقانونی یا تعرض به محیط‌زیست برخورد می‌کند، نباید آن‌ها را مقصر جلوه دهیم. حتی در گاهی مواقع محیط‌بانی که مسئولیت خود را انجام می‌دهد مقصر شناخته‌ ‌می‌شود، در صورتیکه او فقط وظیفه‌اش را انجام داده است؛ باید از محیط‌بانان حمایت قضایی لازم صورت پذیرد.»

رئیس انجمن متخصصان محیط‌زیست ایران گفت: «قوه‌قضاییه باید در این موارد ورود کند و از حقوق حافظان محیط‌زیست دفاع کند. این موضوع باید جنبه رسانه‌ای پیدا کند و در رسانه‌ها آگاه‌سازی مردم صورت گیرد تا عموم مردم پشت این محیط‌بانان و حافظان حیات‌وحش و محیط‌‌‌زیست باشند.»

عباس‌پور ادامه داد: «هنگامی که بحث توسعه پایدار را پذیرفته‌ایم، باید حفاظت از محیط‌زیست، منابع و جنگل‌ها را نیز مورد توجه قرار دهیم.»

آسیب به حیات‌وحش چرخه حیات را به خطر می‌اندازد

وی افزود: «آگاه‌سازی رسانه‌ای باید به‌نحوی صورت گیرد تا همه مردم بدانند که اگر هر آسیبی به حوزه حیات‌وحش و منابع طبیعی وارد شود، چرخه حیات به خطر می‌افتد و در نهایت به نابودی منابع طبیعی منجر می‌شود و تبعات آن برای محیط‌زیست روشن است.»

رئیس انجمن متخصصان محیط‌زیست ایران خاطرنشان کرد: «قوه‌قضاییه باید وارد کار عملیاتی شود و با دفاع قضایی از این حافظان زیست بوم ایران، امنیت آن‌ها را بیشتر کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار